Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorMārtiņsone, Daiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:39Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67953
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45554
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu - “Agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā.” Darba mērķis ir teorētiski izpētīt agresijas veidus, dažādu autoru skatījumu uz agresiju, kā arī praktiski pētīt un teorētiski pamatot bērnu agresīvo uzvedību un izzināt bērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmienus vecākajā pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darbu veido divas daļas. Pirmajā daļā tiek definēts agresīvas uzvedības jēdziens un šī jēdziena atšķirīgā interpretācija dažādu autoru darbos. Tiek apskatīts bērnu agresīvas uzvedības raksturojums, kā arī tiek veikta attīstības likumsakarību analīze vecākajā pirmsskolas vecumā.. Tiek aprakstīti paņēmieni bērnu saskarsmes veicināšanai un agresijas mazināšanai pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Otrajā darba daļā tiek veikts pētījums par bērnu agresīvo uzvedību, novērojot to un analizējot. Pētījumā piedalās 23 bērni, vecumā no 6 līdz 7 gadiem. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka jau bērnudārzā bērniem parādās dažādas agresivitātes izpausmes. Šīs problēmas bieži netiek laikus pamanītas, vai uzskatītas par maznozīmīgām. Tas savukārt var novest pie agresijas palielināšanās nākotnē. Kvalifikācijas darbs sastāv no 60 lappusēm, tsk. 5 tabulas, 1 attēls, 3 pielikumi. Izmantoti 50 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, agresija, emocijas, rotaļa.
dc.description.abstractThe theme of the Qualification Paper is ‘Prevention Methods of Aggressive Behaviour for Oldest Pre-schoolers’. The aim of the Paper is to theoretically analyse different types of aggression, different authors’ views on aggression, as well as theoretically substantiate aggressive behaviour of children in the oldest preschool age. The Qualification Paper consists of two parts. The first part defines the concept of aggressive behaviour and its various interpretations in the works of different authors. The characterization of aggressive behaviour of children is being examined as well as the analysis of the developmental regularities in the oldest preschool age. Lastly, ways how to promote children's communication and reduce aggression in the pedagogical process in the preschool is described. In the second part of the Paper, a research has been done by observing and analysing the aggressive behaviour of children. The research involved twenty-six participants aged 6 to 7. From the results of the research it can be concluded that various types of aggression manifest themselves already in the kindergarten. Unfortunately, these problems are often not identified early enough or they are considered to be minor. This, in turn, can lead to increase of aggression in the future. The Qualification Paper consists of 60. pages, including 5. tables 1. pictures, 3. appendixes. 50. sources have been used. Keywords: pre-school, aggression, emotions, play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectagresija
dc.subjectemocijas
dc.subjectrotaļa
dc.titleBērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativePrevention of children agressive behaviour in senior pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record