Dabas materiālu izmantošana vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības sekmēšanai
Author
Grūbe, Unda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Unda Grūbe Kvalifikācijas darba temats: Dabas materiālu izmantošana vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības sekmēšanai. Darba mērķis: izzināt un pamatot dabas materiālu izmantošanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sajūtu attīstības sekmēšanai. Autores izvirzītā hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu spēles ar dabas materiāliem sekmē sensoro attīstību, ja •pedagogs piedāvā dažādus dabas materiālus; •pedagogs ir paraugs bērnu darbībai un darbojas kopā ar viņu; •vecāki ir ieinteresēti, aktīvi iesaistās un atbalsta bērnu darbošanos ar dabas materiāliem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par sajūtām, to veidiem un attīstību pirmsskolas vecumā. 2.Raksturot dabas materiālu izmantošanas iespējas sajūtu attīstības sekmēšanai. 3.Izzināt pedagoģiski psiholoģiskos nosacījumus bērnu sajūtu attīstības sekmēšanai. 4.Praktiski pētīt spēļu ar dabas materiāliem izmantošanas iespējas sensorai attīstībai vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēts sajūtu jēdziens, būtība, veidi, funkcijas, pamatojoties uz dažādu autoru atziņām. Darbā tiek apkopoti dažādu autoru, pedagogu un psihologu viedokļi par spēlēm ar dabas materiāliem vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sensorās attīstības sekmēšanai. Darba praktiskajā daļā veikts pētījums par sensoro attīstību pirmsskolas izglītības iestādē vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupā un tās izmaiņām, izmantojot pedagoģiskajā procesā daudzveidīgus dabas materiālus un atbilstošu vidi. Pētījumā iegūtie rezultāti apkopoti un izstrādāti priekšlikumi pedagogiem un vecākiem, kas sekmētu sensoro attīstību pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba apjoms ir 48 lpp., 3 tabulas, 16 attēli, pielikuma skaits – 2. Darbā izmantoti 34 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: sajūtas, sensorās attīstības sekmēšana, dabas materiāli, vidējā pirmsskolas vecuma bērni. Author: Unda Grube Qualification paper topic: Natural material use to improve sensory development for middle age pre – school children. The aim: to find out and motive the use of natural material for pre – school children’s sensory development. Hypothesis: middle aged pre – school children’s playing with natural material will improve their sensory development if: •teacher offers different natural materials; • teacher shows children how to play and plays together with them •the parents are interested, taking part and supporting their children while playing with natural material. Research tasks: 1.Analyze theoretical literature about the types of sensory feelings and development for children. 2.Describe the use of natural material to improve sensory development. 3.Find out the pedagogically psychological conditions for sensory development. 4.Practically watch how playing with natural material would improve sensory development. In the theoretical part of paper the definition of sensory feelings, types and functions have been analysed, based on different author quotes. There are different opinions from authors, teachers and psychologists in this paper, about how playing with natural material improves sensory development for pre – school children. In the practical part of paper ivestigation has been done in the pre – school children’s building to find out how the sensory development improved and what type of natural material has been used in the right environment. The results have been summarized and given to teachers as a sample of what would improve childrens sensory feeling development. Extent of the paper 48 pages, 3 charts, 16 image, 2 attachments. 34 information sources have been used. Key words: senses, promoting sensory development, natural materials, middle age pre – school children.