Runas attīstības sekmēšana jaunākajā pirmskolas vecumā izmantojot pirkstiņrotaļas
Autor
Pētersone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma “Runas attīstības sekmēšana jaunākajā pirmsskolas vecumā izmantojot pirkstiņrotaļas”. Darba autore Kristīne Pētersone. Darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiskā darbībā pārbaudīt runas attīstības sekmēšanu izmantojot pirkstiņrotaļas. Pētījums tika veikts no 2018. gada septembra sākuma līdz novembra vidum. Lai novērtētu bērna runas attīstību izmantojot pirkstiņrotaļas tika izvirzīti četri pētījuma kritēriji: 1.vēro un klausās audzinātājas darbības; 2.iesaistās pirkstiņrotaļās; 3.lieto īpašības vārdus, kas raksturo konkrēto priekšmetu; 4.emocionāli un izteiksmīgi līdzdarbojas. Darba autore iepazinās un analizēja dažādu autoru atziņas par izvēlēto tematu. Teorētiskais pamatojums ir balstīts uz dažādu autoru atziņām – jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumības veseluma skatījumā (Svence,1999; Puškarevs,2001; Irbe,Lindenberga,2014; Vorda,2017; Markus,2003) un pirkstiņrotaļu nozīmīgums bērnu runas attīstībā (Bakisa, Romēns, 1997; RPIVA,2007; Любина, Желонкина, 2006; Plaude,2008; Brice,2010). Balstoties uz teorētiskajām atziņā, tika veikts pedagoģiskais pētījums. Pētījuma rezultātā tika apstiprināta pirkstiņrotaļu pozitīvā ietekme uz jaunākā vecuma posma bērna runas sekmēšanu Darba apjoms ir 43 lappuses, kurās ir 7 attēli, 8 tabulas un 25 izmantotās literatūras avoti. Atslēgas vārdi – valoda, pirkstiņrotaļa, runas attīstība, jaunākais pirmskolas vecums. The theme of the qualification work is “Promotion of speech development in youngest preschool age using finger games”. Author of the work is Kristīne Pētersone. The aim of the work is to study theoretically and test in to practice the development of speech using finger games. The study took place from the beginning of September to mid-November in 2018. In order to evaluate the development of the child's speech using finger games, four research criteria were defined: 1.is watching and listening to the teacher's activities; 2.is taking a part in the finger games; 3.is using adjectives to describe a subject; 4.is taking a part expressing emotionally. The author of this work got acquainted and analyzed the ideas of different authors about the chosen topic. The theoretical part of this work is based on the findings of various authors – from the viewpoint of the legality of the development of the youngest preschool age children (Svence,1999; Puškarevs,2001; Irbe,Lindenberga,2014; Vorda,2017; Markus,2003) and the importance of finger games in children's speech development (Bakisa, Romēns, 1997; RPIVA,2007; Любина, Желонкина, 2006; Plaude,2008; Brice,2010). Pedagogical study was carried out on this basis of theoretical knowledge. The result of the study is the confirmation of the positive effect of finger games on promoting the speech of children in the youngest age group. This work contains 43 pages, 7 pictures, 8 tables, 25 references. Keywords - language, finger games, speech development, youngest preschool age.