3 - 4 gadus vecu bērnu pozitīvo emociju sekmēšana muzikālajās rotaļās
Author
Puķīte, Gjumnara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Gjumnara Puķīte Kvalifikācijas darba temats: 3 – 4 gadus vecu bērnu pozitīvo emociju sekmēšana muzikālajās rotaļās Darbs sastāv no: ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta, un pielikumiem. Mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu pozitīvo emociju veidošanos muzikālās rotaļās. Teorētiskajā daļā tiek analizēts emociju jēdziens, raksturojums, veidi, ietekme, pamatojoties uz daudzu psihologu, pedagogu un psihiatru atziņām K. Izards, A. Līduma, G. Svence, I. Plotnieks, V. Hibnere, A. Špona, D. Oļukalne. Tiek vērsta uzmanība uz 3 – 4 gadīgu bērnu vecumposma personības attīstību, pētot attīstības jomas un faktorus, kas to ietekmē. Pirmajā nodaļā tiek raksturota arī rotaļas nozīme bērna dzīvē un attīstībā, rotaļu iedalījums un muzikālo rotaļu ietekme uz bērna emocijām, balstoties uz I. Stangaines, B. Brices, A. Daukšas, D. Dzinteres, D. Gulbes, atziņām. Empīriskajā daļā tika veikta praktiskā izpēta, kā ar muzikālo rotaļu palīdzību var attīstīt bērnu pozitīvās emocijas vidējā vecumposmā. Tika izvērtēts bērnu emocionālais līmenis š. g. septembra un oktobra mēnešu laikā. Praktiskajā darbā tika izmantotas dažādas muzikālās rotaļas, un pētījuma beigās veikta salīdzinošā analīze. Empīriskā pētījuma rezultātā apstiprinājās, ka muzikālās rotaļas sekmē bērnos pozitīvo emociju veidošanos. Darba apjoms ir 39 lapaspuses, 9 pielikumi, 6 attēli, 8 tabulas. Darbā analizēti 35 literatūras avoti, no kuriem 20 ir latviešu valodā un 5 svešvalodās, kā arī izmantoti arī 5 internetresursi. Author of the thesis: Gjumnara Puķīte Name of the thesis: Promotion of the positive emotions of the children from 3 to 4 year olds in musical activities. The thesis consists: of intoductionm, two chapters, conclusion, references and appendix. The goal of the research: is to analys and to practicaly study the positive emotions of children from 3 to 4 year olds in musical activities. Theoretical part: deeper analyzes of the concept, characteristics, types and effects of the emotions in musical plays and activities besed on ideas of psychologists, educators and psychiatrists K. Izards, A. Līduma, G. Svence, I. Plotnieks, V. Hibner, A. Špona, D. Oļukalne. The focus is on the development for 3 to 4 year old kids by studying the areas of development and the factors that influence it. The first chapter describes the roles of musical activities in the child’s life, the division of play and the effect of musical games on the child’s emotions based on the findings of I. Stangaine, B. Brice, A. Daukšas, D. Dzinteres, D. Gulbes. Practical part: a practical study was made of how childrens’s positive emotions can be developed with the help of musical plays and games. The emotional level of children was evaluated during the months of September and October. In practical work, various musical exercises were used and a comparative analysis was made at the end the study. As a result of the practical study, it was confirmed the musical play encourages positive emotions of children in ages of 3 to 4 year olds. The thesis contains: 39 pages, 9 appendices, 6 pictures, 8 tables and 35 references, 30 of which are in latvian and 5 in forign languages. There are also 5 internet resources used.