Agrās bērnības bērnu sajūtu sekmēšana rotaļās
Author
Liniņa, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Agrās bērnības bērnu sajūtu sekmēšana rotaļās Darba autore: Jolanta Liniņa Darbs sastāv no: Ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta un pielikumiem. Mērķis: Analizēt un pētīt sajūtu sekmēšanu agrārajā vecumā caur rotaļām. Teorētiskā daļā tiek analizētas sajūtas, būtība, veidi, funkcijas un sajūtu likumsakarības, pamatojoties uz daudzu psihologu, filozofu, komponistu un pedagogu atziņām A.Skrjabina, A.Vorobjova, G.Svence, I.Kreišmane, K.Gulbe, R.Valgere, L.E.Borns. Tiek raksturota 1.5 – 3 gadīgu bērnu psihiskā attīstība. Rotaļu nozīme bērna dzīvē, rotaļu veidi, iedalījums un sajūtu sekmēšana caur rotaļām, balstoties uz R.Harleja, S.Bostrems, D.Dzintere, I.Stangaine, Ē.Eriksons, D.Lieģeniece, D.Augstkalne, I.Ozola, A.Zaparožecs, V.Zelmenis, Dž.Rodari, B.Brice. Empīriskajā daļā tika veikta praktiska izpēte, kā rotaļa sekmē bērnu sajūtu attīstību agrārā vecumā. Tika izvērtēts bērnu sajūtu līmenis no jūnija līdz oktobrim, tika izmantotas rotaļas, didaktiskās spēles, fiziskie vingrinājumi un sajūtu takas. Pētījuma noslēgumā tika atkārtoti izvērtēti bērni un veikta salīdzinoša analīze. Šis pētījums apstiprināja, ka bērnu sajūtas caur rotaļu tika attīstītas. Darba apjoms: 41 lpp., 3 tabulas, 14 attēli, 3 pielikumi un darbā analizēts literatūras avots, no kuriem 26 ir latviešu valodā un 3 svešvalodā. Name of the thesis: The senses development of 1,5 – 3 years old children through games. Author of the thesis: Jolanta Liniņa The thesis consists: of introduction, two chapters, conclusion and references. The goal of the research: is to explore and analize a meaning of games for the senses develpment of young children. The theoretical part: focuses on the definition, functions and aspects of senses based on research of different psychologists, philosophers, composers and educators A.Skrjabina, A.Vorobjova, G.Svence, I.Kreišmane, K.Gulbe, R.Valgere, L.E.Borns. Describes the psychic development of children age 1.5 – 3. Describes a definition of games, its meaning in children lives and the development of senses based on the theories of R.Harleja, S.Bostrema, D.Dzintere, I.Stangaine, Ē.Eriksons, D.Lieģiniece, D.Augstkalne, I.Ozola, A.Zaparožecs, V.Zelmenis, Dž.Rodari, B.Brice. Practical part: analyses the results of the research. The level of senses development throuth games has been evaluated and facilitated from june to october. Then, it has been evaluted and compared to the previous results again in the end of research. This study confirmed that children's feelings through the play were developed. The thesis contains: 41 pages, 3 tables, 14 pictures, 3 appendix and references, 26 of which are in latvian and 3 in forign languages.