Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorMatjušenoka, Aiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:53Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68028
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45576
dc.description.abstractLatvijas universitātes studentes Aigas Matjušenokas anotācija kvalifikācijas darbam “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā”. Kvalifikācijas darbs, ietverot teorētisko daļu un empīrisko daļu, sastāv no 45 lapām ar 5 tabulām, 1 attēlu un 28 informācijas avotiem. Izvirzītā hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguve un to izpratne efektīvāk apgūstama mijiedarbībā ar brīvdabas pedagoģijas iespējām. Darba aktualitāte ir brīvdabas pedagoģijas integrēšana vidējā pirmskolas vecumposma mācību saturā, sekmējot matemātisko prasmju apguvi un veicinot bērnu ieinteresētību mācību procesā. Darba autore ar savu individuālo darbu pie brīvdabas pedagoģijas satura veidošanas, sagatavošanas un ieviešanas, sasniedza izvirzītos uzdevumus – apkopot teorētisko materiālu par brīvdabas pedagoģiju un tās ietekmi matemātisko prasmju apguvē, izstrādāt rotaļnodarbību plānu brīvdabas pedagoģijas ieviešanai, matemātisko prasmju apguvē, veikt pētījumu vidējā pirmskolas vecuma posma bērnu grupā, vērojot bērnu attīstību apgūstot matemātiskās prasmes izmantojot brīvdabas pedagoģijas iespējas. Projekta realizācijas sekmīgākais posms bija matemātisko prasmju apguves iespēju materiālās bāzes ieviešana praksē, jo visa iesaistītā bērnu grupa bija pilnībā nokomplektēta un piedalījās pilnā apjomā visa pētījuma laikā, kas veicināja objektīvāku rezultātu ieguvi. Pētījuma rezultāti atspoguļo bērnu individuālos rezultātus vairākos kritērijos, pēc kuriem tika vērtēta bērnu matemātisko prasmju apguve. Pētījuma vidus posmā tika novēroti uzlabojumi vienā no kritērijiem matemātisko prasmju apguvē, savukārt pētījuma noslēguma rezultāti apstiprināja hipotēzi, jo būtiski bija uzlabojušies ieinteresētības un iesaistes rādītāji pētāmo rezultātos, kas pierāda, ka matemātisko prasmju apguve un to izpratne efektīvāk apgūstama mijiedarbībā ar brīvdabas pedagoģijas iespējām. Kvalifikācijas darba atslēgvārdi: brīvdabas pedagoģija, matemātiskās prasmes, vidējais vecumposms, pirmsskola.
dc.description.abstractThe annotation for the qualification work “Options for the acquisition of mathematical skills for preschool children in early childhood with using open-air pedagogy” by Aiga Matjušenoka, a students of the University of Latvia. The qualification work, including the theoretical and empirical parts, consists of 45 pages with 5 tables, 1 image and 28 sources of information. Hypothesis: learning and understanding the mathematical skills of children of the average pre-school age can be learned more effectively through interaction with open-air pedagogy. The focus of work is on integrating open-air pedagogies into the average pre-school learning content, promoting the acquisition of mathematical skills and promoting children's interest in the learning process. The author, with her individual work on creating, preparing and implementing the content of open-air pedagogy, achieved the objectives of collecting theoretical material on open-air pedagogy and its effects in the acquisition of mathematical skills, developing a playground plan for the introduction of open-air pedagogy, acquiring mathematical skills, performing a study in the middle-age group of children by observing children's development, learning mathematical skills through the use of open-air pedagogy. The most successful phase of the project was the introduction of a material base of mathematical skills learning opportunities in practice, since the entire group of children involved was fully completed and participated throughout the study, which contributed to more objective results. The results of the study reflect the individual results of children in a number of criteria assessing the learning of children's mathematical skills. Improvements were observed in one of the criteria for the acquisition of mathematical skills during the mid-phase of the study, while the final results of the study confirmed the hypothesis, due to significant improvements in interest and engagement rates in the results of the study, which shows that the acquisition of mathematical skills and their understanding should be better learned through interaction with open-air pedagogy. Qualification work keywords: open-air pedagogy, mathematical skills, middle-aged, pre-school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectmatemātiskās prasmes
dc.subjectvidējais vecumposms
dc.subjectpirmsskola
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā
dc.title.alternativeOptions for the acquisition of mathematical skills for preschool children in early childhood with using open-air pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record