• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašapziņas veicināšana 5 - 6 gadus veciem bērniem kustību rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-68037-Lidaka_Agnese_av09008.pdf (555.1Kb)
Author
Līdaka, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors ir Agnese Līdaka un tā nosaukums ir "Pašapziņas veicināšana 5 - 6 gadus veciem bērniem kustību rotaļās." Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pamatot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšanas iespējas kustību rotaļās. Hipotēze: 5 - 6 gadus vecu bērnu pašapziņa tiek veicināta, ja: •pedagogs pārzina vecumposmu attīstības likumsakarības •mērķtiecīgi tiek izvēlētas daudzveidīgas rotaļas •tiek ievērota bērna individuālā pieredze, intereses un vajadzības Pētījuma uzdevumi: 1) Noskaidrot pašapziņas veidošanās būtību pedagogu un psihologu atziņās 2) Izzināt 5-6 gadus vecu bērnu pašapziņas veidošanās likumsakarības 3) Pētīt pašapziņas veidošanās un kustību rotaļu sakarības Pētījuma metodes: Teorētiskā: literatūras analīze par pašapziņas veidošanos un veicināšanu Empīriskās: bērnu novērošana, anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Teorētiskajā daļā tiek pētīts pašapziņas veidošanās process pirmsskolā un tā sekmēšanas iespējas caur kustību rotaļām. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz M. Montesori, I. Stangaines, D. Dzinteres, I. Keltikangasas - Jervingenas, I. Jurgenas, G. Svences un citu autoru teorētiskajām atziņām. Darba empīriskajā daļā tiek sniegts bērnu psiholoģiskais raksturojums un veikta aptauja pašapziņas līmeņa noteikšanai un kustību rotaļu izvēlei. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar kustību rotaļām. Darba mērķis ir sasniegts un izvirzītie uzdevumi ir izpildīti. Darbā izvirzītā hipotēze ir guvusi apstiprinājumu. Kvalifikācijas darbam ir 2 nodaļas, 6 apakšnodaļas, 5 tabulas, 5 attēli 1 pielikums. Darbs sastāv no 46 lappusēm un darbā izmantoti 39 literatūras avoti. Atslēgvārdi: pašapziņa, kustību rotaļas, pedagoģiskais process, pašapziņas veicināšana
 
Author of the Qualification paper is Agnese Līdaka. Title of the paper is "Promotion of 5 - 6 year old children’s self-esteem through movement games." The aim of the paper: Theoretically research and practically prove promotion of 5 - 6 year old children’s self-esteem through movement games. Hypothesis: 5 - 6 year old children’s self-esteem is promoted if: •teacher knows developmental regularities according to age •different movement games are chosen •individual experience, interests and needs are taken into consideration Research tasks: 1) Find out about development of self - esteem in quotes of authors 2) Study self - esteem development regularities of 5 - 6 year old children 3) Research the coloration of self - esteem and movement games Research methods: Theoretical: analysis of literature about self - esteem development and promotion. Empirical: children's observation, interviews, pedagogical experiment. Theoretical part studies self - esteem development process in pre- school and its promotion through movement games. The theoretical part of the research is based on theoretical quotes of such authors as M. Montessori, I. Stangaine, D. Dzintere, I. Keltikangas - Jervingen, I. Jurgena, G. Svence and others. Empirical part shows the psychological characteristics of children and carries out an interview in order to choose movement games. Pedagogical experiment with movement games is carried out. The aim of the paper has been reached and the tasks are fulfilled. Hypothesis has been confirmed. Qualification paper consists of 2 chapters, 6 sub-chapters, 5 tables, 5 pictures and 1 annex. Paper consists of 46 pages and 39 literature sources have been used. Key words: self - esteem, movement games, pedagogical process, promotion of self- esteem
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45578
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV