Pirmsskolas izglītības iestādes darbinieku savstarpējā sadarbība bērnu aktuālo problēmu risināšanā
Автор
Priedīte, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Lindas Priedītes kvalifikācijas darbā „Pirmsskolas izglītības iestādes darbinieku savstarpējā sadarbība bērnu aktuālo problēmu risināšanā” analizēta pedagoģisko darbinieku savstarpējā sadarbība un sadarbības prasmes, kā sadarbība izpaužas darbā risinot problēmas, ar kurām saskaras bērni. Darba mērķis ir pētīt un analizēt darbinieku savstarpējo sadarbību bērnu aktuālo problēmu risināšanā. Pētījuma uzdevumi ir noskaidrot bērnu aktuālās problēmas, noskaidrot sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādes vidē, pētīt savstarpējo sadarbību starp kolēģiem pirmsskolas izglītības iestādē. Autores darba aktualitāte ir vērsta uz sadarbības prasmēm pedagoģisko darbinieku profesionālajā darbā. Pētījums veikts divās pirmsskolas iestādēs, novērojot un intervējot pedagoģiskos darbiniekus, pētītas un analizētas darbinieku sadarbošanās prasmes risinot problēmas, savstarpējā sadarbošanās plānojot pedagoģisko darbu. Kvalifikācijas darba autores pētījuma hipotēze ir guvusi apstiprinājumu. Kā arī secināts, ka starp privāto pirmsskolas izglītības iestādes un pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes darbinieku pienākumiem un sadarbošanos ir manāmas atšķirības. Darbs sastāv no 42 lapaspusēm, 3 attēliem, 2 tabulām, 12 izmantotiem literatūras avotiem un 2 pielikumiem. Atslēgvārdi: sadarbības prasmes, problēmas, kolektīvs. Mutual cooperation and cooperation skills of pre-school educational institution employees as well as manifestation of cooperation skills in problem solving of children's current problems have been analysed in the Qualification paper "Mutual Cooperation of Pre-school Educational Institution Employees in Solving Children's Current Problems". The aim of the paper is to research and analyse the cooperation of employees in solving current children's problems. Tasks of the research are finding current problems of children, finding out the cooperation forms in pre-school educational institution environment, research the cooperation among employees at the pre-school educational institution. The topicality of the paper is focused on cooperation skills in professional life of employees. Research was carried out in two pre-school educational institutions by observing and interviewing the employees, researching and analysing cooperation skills while solving problems as well as cooperation in planning the pedagogical work. Hypothesis of the paper has been confirmed. It has been concluded that there are significant differences between duties and cooperation skills of employees at private educational institutions and those of municipality funded educational institutions. The paper consists of 42 page, 3 pictures, 2 tables, 12 literature sources and 2 annexes. Key words: cooperation skills, problems, collective.