2-3 gadīgu bērnu sajūtu attīstības veicināšana didaktiskajās spēlēs
Author
Rolmane, Ingūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 2-3 gadīgu bērnu sajūtu attīstības veicināšana didaktiskajās spēlēs Pētījuma mērķis: pētīt 2-3 gadīgu bērnu sajūtu sekmēšanas iespējas didaktiskajās spēlēs. Lai sasniegtu mērķi autore pirmajā nodaļā teorētiski analizējusi pedagogu un psihologu atziņas par sajūtām, to veidiem, sajūtu attīstību sekmējošiem faktoriem pirmsskolas vecuma bērniem, un didaktisko spēļu izmantošanas iespējām 2-3 gadīgu bērnu sajūtu attīstības sekmēšanā. Empīriskājā pētījumā autore raksturojusi izvēlēto pētījuma metodoloģiju un pētījuma gaitu. Pētījuma ietvaros ir izstrādāts didaktisko spēļu komplekss, kuru primārais mērķis ir redzes, dzirdes un taustes sajūtu attīstības veicināšana. Autore raksturojusi savu pedagoģisko darbību pētījuma periodā, kā arī sniegusi grupas bērnu raksturojumu pētāmās jomas kontekstā. Ir veikts bērnu sajūtu attīstības novērtējums sešos kritērijos gan pētījuma sākumā, gan beigās, tādējādi noskaidrojot, vai didaktisko spēļu izmantošana sekmē 2-3 gadīgu bērnu sajūtu attīstību. Darbs kopumā sastāv no 37 lpp., darbā ir iekļauti 10 attēli, 4 tabulas, 1 pielikums un izmantoti 22 literatūras avoti. Atslēgvārdi: Sajūtas, sajūtu attīstība, didaktiskās spēles, pirmsskolēni. Subject of qualification work: Promoting the feelings of 2-3-year old childrens in didactic games The aim of the study is to explore the possibilities for promoting the senses of 2-3-year old childrens in didactic games. To achieve the goal, the author in the first chapter has theoretically analysed the knowledge of educators and psychologists about feelings, their types, the factors contributing to the development of feelings for pre-school children, and the possibilities for using didactic games to promote the development of 2-3-year old children feelings. In an empirical study, the author described the selected methodology of the study and the course of the study. The study has developed a set of didactic games, the primary aim of which is to promote the development of visual, hearing and tactile feelings. The author has described her pedagogical activity during the study period, as well as providing the profile of the children of the group in the context of the field of study. An assessment of the development of childrens feelings has been carried out in six parameters, both at the beginning and at the end of the study, thus establishing whether the use of didactic games contributes to the development of the senses of 2-3-year old children. Conclusions have been drawn at the conclusion of the study. The work consists of a total of 37 pages, contains 10 images, 4 tables, 1 supplement and 22 sources of literature. Keywords: feelings, development of feelings, didactic games, preschoolers.