Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā
Autor
Micpapa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Zane Micpapa Darba vadītāja: Gunta Siliņa - Jasjukeviča Darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darba mērķis: Teorētiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darbā teorētiskajā daļā pamatota brīvdabas pedagoģijas nepieciešamība izglītībā, skaidrota tās būtība un ietekme uz cilvēka garīgo, emocionālo un fizisko veselību. Apkopota informācija par brīvdabas pedagoģijas metodēm. Empīriskajā pētījumā analizēt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveides iespējas brīvdabā, veicot pedagoģisko novērojumu un interviju. Secināts, ka brīvdabas pedagoģija sekmē runas attīstību, jo kalpo kā mācību vide un plašs mācību līdzeklis. Izstrādāti praktiski ieteikumi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas pilnveides iespējām, ierasto vidi nomainot uz mācībām dabā. Pētījuma metodes: Literatūras analīzes metode, novērošanas metode. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp., 16 attēli, 5 tabulas. Atslēgas vārdi: runas attīstības iespējas un brīvdabas pedagoģija. The author of the paper: Zane Micpapa The supervisor of the paper: Gunta Silina – Jasjukevica The theme of the paper: The Possibilities of Improving Children`s Speech at the Middle Pre- school Age by Using the Outdoor Pedagogy The aim of the paper: to study theoretically the possibilities of improving children’s speech at the middle pre-school age by using the outdoor pedagogy. The theoretical part of the paper emphasises the need of the outdoor pedagogy in education, explains its essence and its impact on the person’s mental, emotional, and physical health. As well as, the information about different methods in the outdoor pedagogy have been gathered there. In the empirical study, analyse the possibilities for improving speech inthe open area for children of the average pre-school age throughpedagogical observation and interviews. It is concluded that openair pedagogy contributes to the developmentof speech, as it serves as a learning environment and a broad learningtool. Practical recommendations have been developed to improve speech forchildren of the average pre-school age by changing the traditionalenvironment to training in nature. The methods of research: method of analysis of literature, method of observation. The volume of the qualificatio paper: 54 p., 16 photo, 5 table. Keywords: the possibilites of improving speech, outdoor pedagogy.