• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma SIA „ Maija Aptieka” mārketinga vides analīze un konkurētspējas novērtējums.

Thumbnail
View/Open
303-67407-Brukle_Sintija_sb17052.pdf (819.3Kb)
Author
Brūkle, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inta
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Latvijas Universitātes, Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes, pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības, studiju programmas Komercdarbības organizācija studente Sintija Brūkle. Kvalifikācijas darba tēma: SIA “Maija aptieka” Mārketinga vides analīze un konkurētspējas novērtējums. Kvalifikācijas darba vadītāja: LU pasniedzēja, Mg.paed. Inta Kalniņa. Kvalifikācijas darba mērķis: veikt SIA “Maija aptieka” mārketinga vides analīzi un konkurētspējas paplašināšanas iespējas. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt literatūru par mārketingu, konkurenci un konkurētspēju. 2. Sniegt SIA “Maija aptieka” darbības raksturojumu. 3. Raksturot uzņēmuma iekšējo un ārējo mārketinga vidi. 4. Veikt klientu aptauju. 5. Veikt SVID analīzi. 6. Analizēt uzņēmuma finansiālos rādītājus. 7. Raksturot uzņēmuma konkurences vidi . 8. Sniegt priekšlikumus uzņēmuma darbības attīstības paplašināšanai. 9. Izstrādāt priekšlikumus. Pētījuma periods: 2015.gads -2017.gads. Kvalifikācijas darbā izmantota teorētiskā pētījuma metode, anketēšana, dokumentu, tabulu, attēlu datu apkopošana un analīze. Darbs sastāv no 3 nodaļām ar apakšnodaļām: • pirmajā nodaļā aprakstīta Mārketinga vide un to veidojošie faktori; • otrajā nodaļā aprakstīta konkurence un konkurētspēja; • trešajā nodaļā tiek sniegts uzņēmuma SIA ”Maija aptieka” mārketinga vides un konkurences raksturojums. Darbā apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi. Darba praktiskajā daļā veikta aptauja, lai noskaidrotu pēc kādiem kritērijiem klienti izvēlas apmeklēt uzņēmumu SIA “Maija aptieka” salīdzinājumā ar konkurējošo uzņēmumu un ko vajadzētu uzlabot uzņēmuma darbībā, pēc klientu domām. Atslēgas vārdi: SIA” Maija aptieka”, mārketinga vide, konkurence, konkurētspēja, SVID.
 
The author of the qualification paper: The University of Latvia, Faculty of Business Management and Economics, first level professional higher education study program Business Organization student Sintija Brūkle. The topic of the qualification paper: Marketing enviroment analysis and competiveness evaluation of company “Maija aptieka” Ltd. The supervisor of the qualification paper: University of Latvia lecturer, Mg. paed. Inta Kalniņa. The aim of the qualification paper: to provide the analysis of marketing environment and possibilities expansion of competitiveness of Ltd. “Maija aptieka” The tasks of the research: 1. Analyze literature on Marketing, Competition and Competitiveness. 2. To provide the description of the activity of Ltd. “Maija aptieka”. 3. Characterize the company’s internal and external marketing environment. 4. To provide a customer survey. 5. To provide SWOT analysis. 6. Analyze the company’s financial indicators. 7. To describe the company’s competitive environment. 8. To give proposals for the expansion of the company’s business development. 9. To develop proposals. The period of the research: years 2015 till 2017 In this qualification paper is used theoretical research method, questionnaires, the collection and analysis of documents, tables, images and data. The paper consists of 3 chapters and subchapters: • The first chapter describes Marketing environment and its constituent factors; • The second chapter describes competition and competitiveness; • The third chapter presents the marketing environment and competition characteristics of Ltd.” Maija aptieka”. In this paper are summarised conclusions and developed some proposals. In the practical part of the paper the survey was provided to find out by what criteria clients choose to visit the company Ltd. “Maija aptieka” I comparison with the competing company and what should be improved in the company’s operations, according to customers. Keywords: Ltd. “Maija aptieka”, marketing environment, competition, competitiveness, SWOT
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45586
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV