Pedagoģiskā personāla vadīšanas pilnveidošanas iespējas pirmsskolā “X”.
Автор
Rode, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kostjukova, Lolita
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma: „Pedagoģiskā personāla vadīšanas pilnveidošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē „X”” Darba autore: Ieva Rode. Darba vadītāja: Mg. sc. soc. Lolita Kostjukova. Kvalifikācijas darba mērķis: izstrādāt priekšlikumus pirmsskolas izglītības iestādes “X” personāla vadīšanas pilnveidei, pamatojoties uz teorētiskām atziņām un praktisko pētījumu. Kvalifikācijas darba teorētiskais pamatojums balstīts ar personāla vadīšanu saistīto jēdzienu teorētisko skaidrojumu, vadības zinātņu atziņām par vadīšanas metodēm un paņēmieniem, kā arī par pedagoģiskā personāla vadīšanas īpatnībām izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba pētījuma daļā attiecīgi tika raksturota pētāmā pirmsskolas izglītības iestādes, veikta pedagoģiskā personāla vadīšanas analīze. No apkopotās un analizētās izglītības iestādes pedagoģiskā personāla aptaujā un intervijā ar iestādes vadītāju iegūtās informācijas, tika izstrādāti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiskā personāla vadīšanas pilnveidei. Pētījuma veikšanai tika izmantotas teorētiskā, empīriskā un datu apstrādes metodes. Darba gaitā gūtās teorētiskās un praktiskās atziņas sniegtas autores secinājumos un izvirzītajos priekšlikumos organizācijas vadībai pedagoģiskā personāla vadīšanas pilnveidošanai. Galvenie rezultāti un no tiem izrietošie secinājumi apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka pirmsskolas izglītības iestādē „X” ir nepieciešams pilnveidot pedagoģiskā personāla vadīšanu. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., iekļauti 6 attēli, 5 tabulas, 22 literatūras un avotu vienības, 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: vadīšana, personāls, pedagoģiskais personāls, izglītības iestāde, vadīšanas metodes un paņēmieni, pilnveidošana. The topic of the research project: „Opportunities of pedagogical personnel management in a pre-school institution „X”” The author of the research project: Ieva Rode. The scientific adviser: Mg. sc. soc. Lolita Kostjukova. The aim of the research project: to develop certain suggestions on initiative for further improvement of pedagogical personnel management in the pre-school institution “X”, on the basis of theoretical advances and practical research. The theoretical justification of the research project is based on the theoretical explanation of notions related to personnel management issues, management science advances concerning management methods and approach, as well as the peculiarities of pedagogical personnel management in the given educational institution. The research part of the project, accordingly, defines the analysis of pedagogical personnel management in the observable pre-school institution. The information obtained through the summed-up and analysed survey for the pedagogical personnel of the pre-school institution and during the interview with the institution head allowed drawing conclusions and developing suggestions for further improvement of pedagogical personnel management in the pre-school institution. The research uses theoretical, empirical, and data processing methods. Theoretical and practical advances obtained during the research have been summed up in the author’s conclusions and suggestions for the administration of the institution with the view of further improvement of pedagogical personnel management. The main results and the consequential conclusions confirm the hypothesis that the pedagogical personnel management in the pre-school institution “X” requires certain improvements. The volume of the research project: 43 pages, 6 pictures, 5 tables, 22 literary source units, 4 appendices. The keywords: management, personnel, pedagogical personnel, educational institution, management methods and approach, improvement.