Uzņēmuma SIA "Tent For Event Baltic" konkurētspēja un to ietekmējošie faktori.
Author
Gause, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Enkuzena, Signe
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir „Uzņēmuma SIA „Tent For Event Baltic” konkurētspēja un to ietekmējošie faktori” un tā mērķis ir veikt SIA „Tent For Event Baltic” piedāvāto pakalpojumu un pasākuma aprīkojuma kā nomas produktu konkurētspējas novērtēšanu un novērtēt konkurētspējas ietekmējošos faktorus, kā arī pēc iegūtajiem rezultātiem izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus konkurētspējas uzlabošanai, un uzņēmuma tirgus pozīciju stiprināšanai. Mērķa sasniegšanai ir izvirzīti šādi uzdevumi: •Veikt literatūras analīzi par terminu „konkurence” un „konkurētspēja” pamatprincipiem, šo terminu satura un būtības izpratne. •Veikt SIA „Tent For Event Baltic” piedāvāto pakalpojumu un nomas produktu konkurētspējas analītisko izpēti. •Sniegt priekšlikumus par veicamajām darbībām SIA „Tent For Event Baltic” piedāvāto pakalpojumu un nomas produktu konkurētspējas paaugstināšanai un uzņēmuma tirgus pozīciju stiprināšanai. Darbs sastāv no 4 nodaļām, no kurām pirmajā nodaļā ir raksturota konkurences un konkurētspējas būtība, kā arī raksturoti konkurētspējas faktori un to novērtēšana. Darba otrajā nodaļā raksturots uzņēmums SIA „Tent For Event Baltic”, tā pamatinformācija, piedāvātie pakalpojumi un nomas produkti. Trešajā darba nodaļā veikta uzņēmuma konkurētspējas analīze, detalizēti pievēršoties nomas produktu analīzei. Šim nolūkam izmantota SVID analīze, pielietots M.Portera piecu spēku modelis un veikta uzņēmuma PEST analīze. Katra metode atsevišķi sniedz savu vērtējumu par produktu īpašībām, taču izmantojot tās visas kopā no dažādiem skatu punktiem, tiek iegūts visobjektīvākais vērtējums. Kvalifikācijas darba ceturtajā nodaļā autore apkopojot visu izmantoto metožu rezultātus, sniedz savu redzējumu par iespējām un veicamajām darbībām SIA „Tent For Event Baltic” konkurētspējas uzlabošanai. Darba apjoms ir 47 lapas. Tas satur 6 attēlus, 4 tabulas, 5 pielikumus uz 5 lapām. Bibliogrāfiskajā sarakstā ievietoti 19 literatūras avoti un interneta resursi. Kvalifikācijas darba būtību raksturo atslēgas vārdi: konkurence, konkurētspēja, pasākumu aprīkojums. The theme of the qualification work is „Company "Tent for Event Baltic" Ltd competitiveness and factors influencing it", and its purpose is to evaluate the competitiveness of services and event equipment as rental products offered by „Tent For Event Baltic” Ltd and to evaluate factors influencing competitiveness, as well as to draw conclusion and make suggestions to improve company’s competitiveness, and strengthen its market position. For achievement of the goal the following tasks have been set: •To conduct an analysis of the literature to comprehend terms „competition” and competitiveness” understanding the content and substance of these terms. •To perform analytical research on the competitiveness of services and rental products offered by „Tent For Event Baltic” Ltd. •To submit proposals on the activities to be performed to increase competitiveness of services and rental products offered by „Tent For Event Baltic” Ltd and to strengthen the company’s market position. The work consists of 4 chapters, of which the first chapter describes the essence of competition and competitiveness, as well as describes competitiveness factors and their assessment. The second chapter of the work describes the company "Tent For Event Baltic" Ltd, its basic information, the offered services and rental products. In the third chapter, an analysis of the company's competitiveness was performed, with a detailed focus on analysis of rental products. For this purpose, SWOT analysis was used, the M.Porter's Five-Force Model was used and PEST analysis was performed. Each method delivers its own assessment of the characteristics of the products, but using them all from a variety of points of view gives the most objective assessment. In the fourth section of the qualification work, the author summarises the results of all used methods, gives his vision about opportunities and activities to improve the competitiveness of the company "Tent For Event Baltic" Ltd. The amount of work is 47 pages. It contains 6 figures, 4 tables, 5 appendixes on 5 pages. The bibliographic list contains 19 sources of literature and Internet resources. The essence of the qualification work is characterized by the key words: competition, competitiveness, event equipment.