Mārketinga aktivitātes Apes novada pašvaldībā.
Author
Malteniece, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bisenieks, Jānis
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autores kvalifikācijas darba tēma ir “Mārketinga aktivitātes Apes novada pašvaldībā”. Tēma izvēlēta tādēļ, ka katrai pašvaldībai ir raksturīga noteikta lieluma teritorija, kuru tā pārvalda. Pašvaldībām jāsekmē novitātes un kvalitāte, pastāvīga attīstība, izmaiņas un vēlme strādāt, lai tās spētu noturēt savā teritorijā novada iedzīvotājus, piesaistītu uzņēmējus, kas radīs novada iedzīvotājiem darba vietas un tādā veidā nodokļus pašvaldībai; tūristus un citus apmeklētājus. Pašvaldībām ir svarīgi izzināt mārketinga aktivitāšu ietekmi uz pašvaldības attīstību, tās iedzīvotāju, uzņēmēju un viesu pilnvērtīgām darba, mācību un atpūtas iespējām novadā un dzīves kvalitātes uzlabošanā. Kvalifikācijas darba mērķis ir noskaidrot Apes novada pašvaldības mārketinga aktivitātes un to ietekmi uz pašvaldības darbu. Lai to sasniegtu darba pirmajā un otrajā daļā veikta literatūras, normatīvo aktu, pētniecisko darbu un citu avotu analīze par mārketingu, noskaidroti un formulēti mārketinga jēdziens un mērķi, mārketinga vide, komunikācijas process, teritoriālā mārketinga jēdziens un mērķi, mērķauditorija un konkurētspējas un sadarbības priekšnosacījumi. Darbā izmantoti: V.Abizāres, F.Kotlera, V.Praudes, J.Vorončukas un citu autoru darbi. Pēc teorijas izpētes un analīzes, kvalifikācijas darba trešajā daļā veikta Apes novada pašvaldības mārketinga aktivitāšu analīze. Tā iegūta izmantojot esošo pašvaldības juridisko un informatīvo bāzi, kā arī veicot darbinieku aptauju ar anketēšanas metodi, interviju, datu apkopošanu, salīdzināšanu un apstrādi. Veikta Apes novada pašvaldības mārketinga aktivitāšu un SVID analīze. Ceturtajā daļā, pamatojoties uz Apes novada pašvaldības dokumentu un pieejamo interneta materiālu izpētes, aptaujas un intervijas rezultātiem, noskaidroti Apes novada pašvaldības mārketinga vides ietekmes galvenie faktori, analizēta pašvaldības mārketinga vide, konkurētspēja un sadarbība, kā arī pašvaldības mārketinga komunikācijas. Pēc visu resursu izpētes un analīzes, darba noslēgumā autore ir izteikusi secinājumus un priekšlikumus Apes novada pašvaldības mārketinga aktivitāšu uzlabošanai. Darbā izmantoti 18 avotu: literatūras, interneta resursu, preses izdevumu materiāli, 5 tabulas, 9 attēli. Darbam pievienoti 7 pielikumi. Darba apjoms 85 lapas, tai skaitā pielikumi uz 28 lapām. This Qualification Paper is entitled: "Marketing activities in Ape municipality". As municipalities are each responsible for areas of varying size, their marketing activities are aimed at: improving the quality of products and services / promoting their economic development; fostering cooperation with their local inhabitants to ensure that they stay put; attracting new businesses and investors in order to create new jobs and new revenue streams for the municipality, and attracting tourists and other visitors. For municipalities it is important to devise an effective marketing strategy that yields positive results in promoting the economic development of municipalities, which in turn reaps benefits for the local population, business owners and creates new work/study opportunities in the area and results in an improvement in the quality of life. The aim of this Qualification Paper is to identify the nature and scope of marketing activities undertaken by Ape municipality and the impact thereof. This Qualification Paper contains four parts: Part 1 and Part 2: Contains an analysis of literature, legislation, research surveys and different sources about marketing; clarifies and formulates ideas, objectives, the prevailing environment, marketing communications methods used; the rationale and the objective behind territorial marketing, target groups, competitiveness and the pre-conditions for collaboration. The author consulted academic literature about the subject areas, including works by V. Abizāres, F.Kotlera, V. Praides, J. Vorončukas et al. Part 3: Contains an analysis by the author on marketing activities undertaken by Ape municipality. To this end, the author consulted the municipality's legal and information data base, drew on employee questionnaire data and survey methods, interviews, data compilations, comparison and processing, marketing activities and a SWOT analysis conducted by Ape municipality. Part 4: Ape regional municipality documents and internet materials and survey and findings from survey questionnaires were consulted to determine the prevailing marketing environmental factors impacting the Ape municipality's marketing; to analyse competitiveness, cooperation and marketing communications methods used. The author has drawn on the aforementioned research and analyses on which to base its conclusions and proposals to improve Ape municipality's regional marketing efforts. Some 18 published literature sources were consulted by the author in writing this Qualification Paper, including online content, press articles, five charts and nine images. There are 7 attachments. The entire paper comprises 85 pages, including 28 attachments.