Didaktiskās rotaļas 3-4 gadīgiem bērniem runas attīstībai pirmsskolā
Author
Zaharova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Didaktiskās rotaļas 3 – 4 gadīgiem bērniem runas attīstībai pirmsskolā Darba autors: Elīna Zaharova Darba vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt, kā didaktiskās rotaļas veicina runas attīstību 3 – 4 gadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darbs „Didaktiskās rotaļas 3 – 4 gadīgiem bērniem runas attīstībai pirmsskolā” sastāv no divām nodaļām un 6 apakšnodaļām. Teorētiskajā nodaļā ir iekļauta informācija par bērnu attīstību 3 – 4 gadu vecumā un to runas attīstības sekmēšanu izmantojot didakiskās rotaļas. Empīriskajā nodaļā veikta runas attīstības pētniecība izmantojot didaktiskās rotaļas pedagoģiskajā procesā. Darba noslēgumā veikti secinājumi par didaktiskās rotaļas izmantošanu 3 – 4 gadu vecumā, runas attīstības sekmēšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā apstiprinājās autores izvirzītā hipotēze: bērna runas attīstība didaktiskās rotaļās tiks veicināta ja: •Didaktiskās rotaļas tiks izvēlētas ievērojot vecumposma attīstības likumsakarības; •Didaktiskās rotaļas sižets tiks izvēlēts atbilstoši bērna vajadzībām, spējām un sasniedzamajam mērķim; •Tiks nodrošināta atbilstoša vide un stabila komforta zona. Kvalifikācijas darbs ir 2 nodaļas, 6 apakšnodaļas, 52 lpp, darbā ietilpst 10 tabulas, 11 attēli. Izmantotajā literatūrā iekļauti 31 avoti un pievienoti 5 pielikumi. Anotation The Title: Speech development didactic games for preschool 3 to 4 year olds The Author: Elīna Zaharova The Supervisor: Mg.paed. Ilze Vilka The purpose of job: To test theoretically and practically how didactic games develop speech for 3-4 year old children. Qualification work “Didactic Games speech development for 3-4 year olds” is based on 2 chapters and 6 subdivisions. In Theoretical chapter is included information about 3 to 4 year old children development and about their speech development promotion using didactic games. In Empirical chapter is researched speech development using didactic games in pedagogical process. At the end of this work conclusions about didactic game usage for 3 to 4 year olds to promote their speech development in preschool pedagogical process are included. In the empirical part was confirmed author’s offered hypothesis: children’s speech development with didactic games will be promoted if: •Didactic games are chosen considering the regularities of the age group development; •The storyline of didactic games will be selected appropriately to children’s needs, abilities and achievable purpose; •An appropriate environment and a stable comfort zone will be provided. Qualification work consists of 2 chapters, 6 subdivisions. 52 pages, work includes 10 tables, 11 images. In the used literature are included 31 sources and 5 annexes.