Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorKoršunova, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:25Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67446
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45627
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: „ Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu higiēniskās kultūras iemaņu veidošana, izmantojot didaktiskās spēles”. Darba mērķis: noskaidrot spēļu izmantošanas efektivitāti higiēniskas kultūras iemaņu veidošanas procesā bērniem jaunākā pirmsskolas vecumā. Trīs gadi ir ļoti svarīgs posms bērna dzīvē. Tieši 3-4 gadu vecumā veidojas nākotnes personības pamati, tiek ielikti bērna fiziskās, garīgās, morālās attīstības pamati. Higiēniskās kultūras iemaņu veidošanai ir nepieciešama īpaša uzmanība attiecībā uz bērniem, sākot jau no jaunākā pirmsskolas vecuma. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskas un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēti pedagogu un psihologu atzinumi par pašapkalpošanas un higiēniskas kultūras iemaņu veidošanas 3-4 gadu vecumā. Pedagogu, psihologu un ārstu pētījumi vienprātīgi apstiprina, cik ļoti svarīgas ir higiēniskās kultūras iemaņas pirmsskolas vecuma bērnu veselības uzlabošanā un vispārējās uzvedības kultūras veicināšanā. Tika apskatītas didaktiskas rotaļas to veidi un to ietekme bērnu attīstībā. Bērniem veiksmīgai dažādu iemaņu apgūšanai, piemēram, ģērbjoties, izģērbjoties un mazgājoties, ir lietderīgi izmantot lelli. Spēlējoties ar lelli, to apkalpojot, bērni iegūst vairākas iemaņas, kas saistītas ar ikdienas dzīvi, darba dzīvi, kas viņiem tuva un saprotama. Darba praktiskajā daļā tika veikts praktiskais pētījums, kas sastāvēja no 3 posmiem: konstatējošā, veidojošā, kontrolējošā. Tika pielietotas divas pētījuma metodes – pedagoģiska novērošana un pedagoga praktiska darbība. Pētījuma ietvaros tika pētīti 13 bērni vecumā no 3 gadiem līdz 4 gadiem, pēc izstrādātiem kritērijiem vērtējot viņu iemaņu apguves līmeni. Higiēniskās kultūras iemaņas veidošanai tika izmantotas daudzveidīgas didaktiskas rotaļas, kas papildinātas ar daiļliteratūras izmantojumu. Darba rezultāti: mērķis tika sasniegts – tika pārbaudīta spēļu efektivitāte un noskaidrots, ka spēles labvēlīgi ietekme iemaņu attīstību. Atslēgas vārdi: DIDAKTISKAS SPĒLES, SPELES, HIGIĒNA, KULTŪRA, IEMAŅU ATTISTĪBA, IEMAŅAS.
dc.description.abstractThe qualification work is devoted to the theme "Creating the latest hygienic culture of preschool children by means of didactic games". The aim of the work is to determine the efficiency of the use of games in the process of development hygienic culture skills for children in the younger preschool age. Three years is a very important stage in the child's life. At the age of 3-4, the foundations of the personality of the future are formed, the foundations of the physical, mental, moral development of the child are laid. Hygienic culture skills require special attention for children from the earliest preschool age. The work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part examines the opinions of educators and psychologists about the development of self-service and hygienic culture skills at the age of 3-4. Studies by educators, psychologists and doctors unanimously confirm the importance of hygiene culture skills in improving the health of pre-school children and promoting a culture of general behavior. The types of didactic games and their impact on the development of children were considered. For children to successfully master various skills, such as dressing, undressing and washing, it is useful to use a doll. When playing with a doll, serving it, children acquire several skills related to daily life, working life, which is close to them and understandable to them. A practical study was carried out in the practical part of the work, which consisted of 3 stages: detecting, forming, controlling. Two research methods were used - pedagogical observation and pedagogue's practical work. In the framework of the study, 13 children aged 3 years to 4 years were studied, assessing the level of their acquisition of skills according to developed criteria. To develop the skills of hygienic culture, various didactic plays were used, complemented by the use of fiction. Work results: the goal was achieved - the effectiveness of the games was checked and it was found that the game had a beneficial effect on the development of skills. Keywords: DIDACTIC GAMES, SPELLS, HYGIENE, CULTURE, SEDIMENT RELATIONSHIPS, SURFACES.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectDIDAKTISKAS SPĒLES
dc.subjectSPELES
dc.subjectHIGIĒNA
dc.subjectKULTŪRA
dc.subjectIEMAŅU ATTISTĪBA
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu higiēniskās kultūras iemaņu veidošana, izmantojot didaktiskās spēles
dc.title.alternativeCreating the latest hygienic culture of preschool children by means of didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record