Divu līdz trīs gadīgu bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kordule, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Divu līdz trīsgadīgu bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autors: Natālija Kordule Darba vadītājs: Mag. Philol. Mārīte Poiša Mērķis: Teorētiski un pētnieciski pamatot adaptācijas sekmēšanas iespējas divgadīgiem un trīsgadīgiem bērniem. Darba uzdevumi: 1. Analizēt teorētiskās atziľas par adaptāciju. 2. Noskaidrot divu līdz trīsgadīgu bērnu vecumposma attīstības likumsakarības saistībā ar pētāmo problēmu. 3. Izzināt adaptāciju veicinošos faktorus. 4. Pētīt divu līdz trīsgadīgu bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskā daļa tika balstīta uz šīs jomas pētnieku, kā, piemēram, A.Vecgrāves, V.Golubinas, D.Dzinteres, I.Stangaines, S.Gailumas u.c., atziľām. Darbā tiek pētītas divgadīgu un trīsgadīgu bērnu attīstības īpatnības, adaptācijas pakāpes, adaptācijas veicināšana. Tiek aplūkotas daţādas rotaļas, kas var palīdzēt adaptācijas procesā. Praktiskajā daļā tiek anketēti vecāki, intervētas skolotājas. Veikti pedagoģiskie novērojumi pirms un pēc izmēģinājumu darbības un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījuma gaitā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Darbs sastāv no 68 lpp., tajā iekļauti 10 attēli un 2 tabulas. Darbā izmantots 51 avots. Atslēgas vārdi: adaptācija, socializācija, sadarbības prasmes, rotaļa, pirmsskola. Tittle of the paper: successful adaptation options for the 2-3 years olds in the preschool Author of the Paper: Natalija Kordule Scientific superior of the paper: Mag. Philol.Mārīte Poiša Aim of the research: to study and to base contributing options of the adaption process for 2-3 years olds in preschool. Tasks of the research: 1. To study and analyze teoretical quotes of adaptation. 2. To study age 2-3 development acording to research problem- adoptation. 3. To ascertain contributing options of successful adaption. 4. To study two to three years old children adaptation process in preschool. In the theoretical part of the study conclusions of A.Vecgrāves, V.Golubinas, D.Dzinteres, I.Stangaines, S.Gailumas and other educator and psycholigists opinions. The study includes research of 2-3 years old development, stages of adaptation, contribution of adaptation, play, that might promote adaptation in preschool. The practical part of the study contains pare t polls and teacher interviews, observation of education process in preschool before and after research. Hypothesis of the research confirmed. The content of the paper: 68 pages, 10 images, 2 tables, 51 literature sources have been analysed. Key words: adaption, socialization, collaboration, play, preschool.