Skolēnu radošo spēju sekmēšana vizuālās mākslas stundās sākumskolas 1.klasē
Author
Šņepste, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs balstīts uz radošo spēju izpēti un analīzi sākumskolas 1. klasē. Apkopotas teorētiskās atziņas un veikts empīriskais pētījums par to, kā sekmēt radošās spējas, izmantojot dažādas metodes un tehnikas. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā sekmējamas skolēnu radošās spējas vizuālās mākslas stundās sākumskolas 1. klasē. Petījuma uzdevumi: 1) Analizēt literatūru par radošumu un radošajām spējām. 2) Teorētiski analizēt literatūru par skolēnu psiholoģiskām īpatnībām saistībā ar pētāmo problēmu. 3)Teorētiski analizēt literatūru par vizuālās mākslas nodarbībām sākumskolā. 4) Praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Darba teorētisko pamatu veido A.Slavinska, H.Gārtnera, R.Bebres, P. Veilera, K.R.Rodžersa, M. Čiksantmihāji, A. Maslova, L.Žukova, N. Gončarenko, I.Miķelsones. K Teilora, M. Seiles un citu zinātnieku un psihologu apkopotās un pierādītās atziņas. Darbā izmantotas empīriskās metodes-pedagoģiskā novērošana, skolēnu darbu analīze, skolēnu un vecāku anketēšana. Darbs strukturēts pētījuma veidā, lai gūtu priekšstatu par to, kā vizuālās mākslas stundas sekmē skolēnu radošās spējas un cik lietderīgi tas ir skolēna tālākajai attīstībai un dzīves pieredzei. Atslēgvārdi: vizuālā māksla, radošums, sākumskola, vērtēšana, empīriskais pētījums. This work is based on research of creational abilities and analysis of Class 1 in elementary school. I’ve summarized and done empirical research on how to promote creational abilities by using different methods and techniques. Objective: Theoretically and practically test, what is the best way to supplement creational skills of pupils in Class 1. Tasks: 1) Analyze literature written about creativity and creative skills 2) Theoretically analyze literature written about childeren psychological characteristics in connection of this research 3) Theoretically analyze literature written about visual art lessons in elemetary school. 4) Practically check theoretical quotes in empiral reaserch and analyze gathered results Theoretical side of this work is compiled from quotes of scientists and psychologists like A.Slavinsky, H.Gardner, R.Bebre, P.Veiler, K.R.Rodgers, M.Chikstenmihaji, A.Maslov, L.Zhukov, N.Goncharenko, I.Mikelsone, C.Taylor, M. Seile and others. In this work I used empirical methods - pedagogical observation, work analysis of pupils, questionnaire of pupils and parents. Work is structurized in type of research, so it’s possible to see how visual art lessons is helping to improve creational skills of childeren, and how useful it is for childeren in further life. Keywords: visual art, creativity, elemtary school, evaluation, empirical research.