Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošana izmantojot didaktiskās rotaļas
Author
Mickēviča-Eihvalde, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbam tika izvēlēta tēma: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošana izmantojot didaktiskās rotaļas”, darba autore Valentīna Mickēviča – Eihvalde. Kvalifikācijas darba vadītājs: Mg.pead. Ilze Vilka. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt -, kā didaktiskas rotaļas sekmē vārdu krājuma pilnveidošanos 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām un secinājumiem. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra. Teorētiskajā daļā tika apkopotas dažādu autoru atziņas, par vārdu krājuma pilnveidošanu bērniem vidējā vecuma posmā pielietojot didaktiskās rotaļas. Kā arī bērnu attīstības īpatnības vidējā vecumā un didaktisko rotaļu nozīme vārdu krājuma pilnveidē. Kvalifikācijas darba otrajā praktiskajā daļā veikti vērojumi un izmēģinājumi vārdu krājuma pilnveidošanā izmantojot didaktiskās rotaļas, kas pielāgotas bērnu attīstībai un interesēm. Hipotēze - sekmīgāka vārdu krājuma pilnveidošana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem ir iespējama, - ja pedagogs runas un valodas attīstības nodarbībās izmanto daudzveidīgas didaktiskās rotaļas, kuras izvēlētas atbilstoši bērnu pieredzei, vajadzībām un interesēm ir apstiprinājusies. Darba apjoms: 70 lapas. Darbā ir 9 attēli, 4 tabulas, 18 pielikumi. Izmantoti 40 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: vidējais pirmsskolas vecums, 4 – 5 gadus veci bērni, vārdu krājuma pilnveidošana, didaktiskās rotaļas, pedagoģija, runa, valoda. The title of the qualification work was chosen: "Improvement of the average pre-school child's vocabulary through didactic games", author Valentīna Mickēviča - Eihvalde. Head of qualification work: M.Ed. Ilze Vilka. The aim of the work: to study theoretically and to test in practice - how didactic games contribute to the improvement of the vocabulary for children aged 4-5 years. The work consists of an Introduction, 2 parts and conclusions. In the first part of the qualification work, pedagogical and psychological literature was studied and analyzed. The theoretical part summarizes the findings of various authors about the improvement of vocabulary in children at the middle age using didactic games. As well as the peculiarities of child development in middle age and the role of didactic games in the improvement of vocabulary. In the second, practical part of the qualification work, studies and tests have been carried out to improve the vocabulary using didactic games adapted to the improvement and interests of children. Hypothesis - Better vocabulary development for middle preschool children is possible, - if the teacher, in the course of speech and language development, uses a variety of didactic games selected according to the children's experience, needs and interests, has been confirmed. Work consists of 70 pages. It contains 9 images, 4 tables, 18 annexes. There are used 40 literary sources. Keywords: average pre-school age, children aged 4-5, vocabulary development, didactic games, pedagogy, speech, language.