Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorĻebediņeca, Marina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:31Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67461
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45637
dc.description.abstractDarba nosaukums. 2-3 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšana, izmantojot dabas vidi Darba autore. Marina Ļebediņeca Darba vadītāja. Aņita Ieriķe Darba mērķis. Analizēt kā izmantotajama dabas vide pirmsskolā 2 – 3 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanai. Darba autore apkopoja, raksturoja un izanalizēja dažādu autoru atziņas par adaptācijas procesu 2-3 gadus bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore apkopoja, raksturoja un izanalizēja dažādu autoru atziņas par 2-3 gadīgu bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Tika pieņemts, kā bērnu adaptācijas process notiek labvēlīgāk un mierīgāk, ja: •pedagogs ievēro bērnu attīstības līmeni pa nedēļām; •vecāki pakāpeniski sagatavos bērnu jaunajai videi; •tiek izmantotas rotaļas dabā un eksperimenti ar dabas materiāliem •bērni adaptācijas laika pavada vairāk laika ārā, nevis telpā. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra par adaptācijas jēdzienu, adaptācijas grūtībām un pakāpēm, 2-3 gadīgu bērnu attīstības īpatnību, ir pārskatīts ka daba var palīdzēt bērnam adaptēties pirmsskolas izglītības iestāde . Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Praktiskajā daļā pētīta dabas ietekme uz 2-3 gadus vecu bērnu adaptēšanos sekmēšanu un salīdzināšana ar pagajušo gadu. Apkopojot un salīdzinājot pētījuma rezultātus saskaņā ar novērošanas datiem, pozitīva dinamika ir gandrīz visiem bērniem, kuri adaptācijas laikā pavadija daudz laika ārā. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj pieņemt, ka daba var veiksmīgi palīdz bērniem adaptēties pie PII. Kvalifikācijas darbs sastāv no 47 lappusem ar 4 pielikumiem. Tajā ir četras galvenās nodaļas. Kvalifikācijas darbā ir 11 tabulas. Izmantoti 40 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgvārdi: adaptācija, bērns, pieaugušo sadarbība, attīstības īpatnības, pedagogs, daba, eksperiments ar dabas materialiem.
dc.description.abstractThe title of the paper. Contribution of natural environment to the adaption of 2-3 year olds The author of the paper. Marina Ļebediņeca The supervisor. Aņita Ieriķe The aim of the paper. To analyze how to use the natural environment in the preschool for the adaptation of children aged 2 to 3 years. The author of the work collected, described and analyzed the ideas of different authors about the process of adaptation 2-3 years for children in pre-school education. The author of the work collected, described and analyzed the opinions of various authors about the process of adaptation of children aged 2-3 years in a nursery school. It was assumed how the process of adapting children would be more favorable and calm if: •The educator observes the level of development of children in the weeks; •parents will gradually prepare children for the new environment; •Natural games and experiments with natural materials are used •Children spend more time adapting than outdoors rather than in the room. The study consists of 2 parts - theoretical and practical. The theoretical part of the paper analyzes literature about the concept of adaptation, adaptation difficulties and degrees, the peculiarity of the development of children 2-3 years old, it has been reviewed that nature can help the child to adapt to a pre-school educational institution. In the part of the research work, the methodological basis of the research is described, the description of the group under study and the description of the study process - children's observation, observation comparisons, as well as analysis of the obtained results. In the practical part, the impact of nature on the adaptation of 2-3 year old children has been studied and compared with the past year. By summing up and comparing the results of the study according to the observation data, positive dynamics is observed for almost all children who spent a lot of time outdoors during adaptation. The results of the study suggest that nature can successfully help children adapt to pre-school. The qualification paper consists of 47 pages with 4 annexes. It has four main sections. The qualification paper has 11 tables, 40 bibliographic sources used. Keywords: adaptation, child, adult cooperation, peculiarities of development, pedagogue, nature, experiment with natural materials.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectbērns
dc.subjectdaba
dc.subjecteksperiments ar dabas materialiem
dc.subjectpedagogs
dc.title2-3 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšana, izmantojot dabas vidi
dc.title.alternativeContribution of natural environment to the adaption of 2-3 years olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record