Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorDzeha-Frolova, Lana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:32Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67462
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45638
dc.description.abstractDarba temats – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt bērnu radošuma sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. 1. nodaļa – tiek apkopotas psihologu un pedagogu teorētiskās atziņas, tiek sniegts radošās darbības vispārīgs raksturojums. Analizētas dažādu autoru teorijas par radošumu, radošu darbību, par bērna radošuma attīstību, atklātas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstības īpatnības, izzinātas literāro darbu izmantošanas iespējas bērna radošuma sekmēšanā. Tiek secināts, ka vecākais pirmsskolas vecuma posms ir viens no veiksmīgākajiem vecumposmiem, lai veidotu izpratni par literāro darbu daudzveidību un sekmētu radošo darbību. 2. nodaļa – sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Ir dots pētāmās grupas bērnu raksturojums pētījuma sākumā un pētījuma beigās pēc izstrādātajiem radošuma vērtēšanas kritērijiem. Izpētot dažādus bērnu literatūras avotus un izmantojot tos pētījuma laikā, tiek noskaidrotas bērnu radošuma attīstības iespējas. Apkopojot pētījuma galvenos rezultātus, tika secināts, ka visveiksmīgāk bērnu radošā darbība tiek sekmēta ar literāro darbu palīdzību, kas ir koši, noslēpumaini darbi, kur nepieciešams bērnam ieslēgt savu fantāziju, kā arī rosināt kritisko domāšanu, veidojot pašam savus stāstus, jo radošums un kritiskā domāšana ir cieši saistīti procesi. Literārie darbi ir tie, kas ieved bērnu fantāziju pasaulē un liek iztēloties burvīgo un krāšņo pasaku valstību, kā arī literāro varoņu dzīvi. Pētījuma laikā ir apstiprinājusies atziņa, ka tikai nepārtraukts un sistemātisks darbs ar literārajiem tekstiem un dažādām izraisītām pedagoģiskajām problēmsituācijām bērniem var sekmēt radošo darbību. Bakalaura darba struktūra: darba apjoms – 94 lappuses, 31 attēli, 4 tabulas, 9 pielikumi, izmantoti 52 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: radošums, radošā darbība, radoša personība, radoša vide, vecākā pirmsskolas vecuma bērns.
dc.description.abstractTheme of the Paper – Promoting creativity of oldest preschool children with literary work familiarization process. The aim of the Bachelor Paper is to theoretically and empirically explore the possibilities of promoting creativity in children during their introduction to literary works. 1st chapter – theoretical cognitions of psychologists and teachers are summarized, as well as creativity is generally characterized. The Author analyzes various theories on creativity, creative actions, development of creativity in children, and discloses the peculiarities of the development of creativity in preschool children, explores the possibilities of using literary works in promoting creativity in children. A conclusion is drawn that preschool age of children is one of the most successful age to create understanding about the variety of literary works and to promote creative activities. 2nd chapter – provides methodological basis of the research. Description of children in the research group in the beginning and end of the research work is provided according to the developed criteria for evaluating creativity. By exploring various children literature sources and applying them during the research, the Author defines the options for the development of creativity in children. Summarizing the main results of the research, it was concluded that the creative activity is promoted most successfully with the help of such literary works, which are bright, mysterious, where the children need to use their imagination as well as apply their critical thinking, when creating their own stories, as creativity and critical thinking are closely related processes. Literary works make the children use their imagination and think of the wonderful and magnificent world of fairytales and the lives of the literary characters. The research confirmed the thesis that only continuous and systematic work with literary texts and various educational problem situations may promote creative activity. The structure of the Bachelor Paper: volume – 94 pages, 31 pictures, 4 charts, 9 Annexes, literature sources used - 52. Keywords: creativity, creative activity, creative personality, creative environment, late preschool child.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectKreativitāte
dc.subjectRadoša personība
dc.subjectLiterārie darbi
dc.subjectVecākā pirmsskolas vecuma bērns
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromoting creativity of oldest preschool children with literary work familiarization process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record