2-3g. bērnu patstāvību veicinošs pedagoģiskais process
Author
Marahova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt iespējas patstāvības prasmju attīstīšanai 2 – 3 gadīgiem bērniem. Temata aktualitāte: Pirmsskolas vecums ir ļoti nozīmīgs laika periods cilvēka dzīvē, jo tieši šajā laikā tiek likti „pamati” personībai, tās spējām un attieksmē pret apkārti. Patstāvības spējas bērnos īpaši aktuālas ir mūsdienās, laikā, kad ikvienā nozarē prasmes ir sava veida virzītājspēks un labklājības nodrošinātājs ne tikai individuāli personai, bet visai valstij kopumā. Darba struktūra: darbs sastāv no 48 lapām, tai skaitā, 13 attēliem, 4 tabulām, 46 izmantotajiem literatūras avotiem. Papildus darbā ir viens pielikums. Darbs iedalāms divās daļās: teorētiskās informācijas apkopošana un analīze, kā arī praktiskā pētījuma realizēšanas daļas. Rezultātā izdarīti secinājumi un izstrādāts priekšlikums. Galvenie darba secinājumi: patstāvības prasmes ir vitāli nepieciešamas ikvienam cilvēkam. Mūsdienās pastāv dažādas metodes un principi to efektīvākai veicināšanai, tai skaitā, 2 -3 gadus veciem bērniem. Viens no efektīvākajiem veidiem kā stimulēt bērniem būt patstāvīgākiem 2 -3 gadu vecumā ir dažādu rotaļu un praktisku vingrinājumu organizēšana. Autore realizētā pētījuma ietvaros tika secināts, ka pat trīs mēnešu laikā iespējams uzlabot bērnu patstāvību, tomēr jāņem vērā, ka bērnu patstāvības izpausmes var atšķirties ne tikai pēc to vecuma, bet arī vecāku līdzdalības konkrētās spējas attīstīšanā, bērna rakstura, temperamenta, priekšrocībām kādas konkrētas nodarbības īstenošanā u.c. Atslēgas vārdi: bērnu patstāvība, pedagoģijas metodes, patstāvības stimulēšana The title of the work: "2-3g pedagogical children's autonomy" The aim of the work: To study theoretically and practically the possibilities for the development of autonomous skills for 2 to 3 year old children. Topicality of the theme: Pre-school age is a very significant period of time in a person's life, since it is precisely at this time that the "foundations" of the personality, its abilities and attitudes towards the circle remain. Independent abilities in children are especially topical nowadays, at a time when in every sector skills are a kind of driving force and welfare provider not only for an individual person, but for the whole country as a whole. Structure of the work: the work consists of 48 pages, including 13 pictures, 4 tables, 46 used literature sources. Additional work has one supplement. The work is divided into two parts: compilation and analysis of theoretical information, as well as parts of the realization of the research. The result is a conclusion and a proposal. Main work outcomes: self-standing skills are vital to every person. Today, there are different methods and principles for their more effective promotion, including children aged 2 to 3 years. One of the most effective ways to stimulate children to be more independent is 2-3 years of age, is organizing various games and exercises. Within the framework of the research carried out by the author, it was concluded that even within three months it is possible to improve the independence of children; however, it should be taken into account that the manifestations of the independence of children may differ not only by their age, but also by the development of specific ability of parents, the nature of the child, temperament, advantages of certain classes implementation, etc. Keywords: children's autonomy, pedagogical methods, self-stimulation