Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās
Автор
Tišanova, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma – “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās”. Bakalaura darba autore: Indra Tišanova. Izvēlētās tēmas aktualitāte pamatojama ar to, ka didaktiskās rotaļas pirmsskolas vecuma bērniem rada patīkamas izjūtas, veicina sadarbības un citas nepieciešamās prasmes, tādēļ svarīgi izpētīt, kā ar rotaļu palīdzību var bagātināt bērnu vārdu krājumu. Pētījuma mērķis – teorētiski un praktiski izzināt vārdu krājuma bagātināšanas iespējas didaktiskajās rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā pētīti un izzināti latviešu un ārvalstu pedagoģijas un psiholoģijas pētījumi. Apkopotas teorētiskās atziņas par runas un valodas raksturojumu trīs līdz čertus gadus veciem bērniem. Darbā tiek raksturotas un pētītas didaktiskās rotaļas, kā arī pētīts un analizēts terminu runas un valodas skaidrojums. Empīriskajā pētījumā tika izstrādāti bērnu vārdu krājuma attīstības izvērtēšanas kritēriji, izveidots rotaļu komplekss vārdu krājuma bagātināšanai un praktiski izpētīta rotaļu izmantošanas efektivitāte bērnu vārdu krājuma bagātināšanā. Darbā ir iekļauti trīspadsmit attēli, divdesmit viena tabula un seši pielikumi. Atslēgvārdi: jaunākā pirmsskolas vecuma bērni, pedagoģiskā darbība, vārdu krājums, didaktiskās rotaļas. Bachelor's thesis: Younger preschoolers vocabulary enrichment using didactic games. The author of the bachelor`s thesis: Indra Tišanova The actuality of the chosen topic is based on the fact that children of preschool children play a pleasant sensation and develop not only language but also other existential skills; therefore, it is important to study how the play of children can enrich childrens vocabulary. The purpose of the reseach: to study and substantiate theoretically the possibilities of promothing vocabulary of children of younger preschoolers. The study consists of two parts – a theoretical and empirical study. In theoretical part been studied and decomposition of Latvian and foreign education and psyhology studies. Summarized the theoretical knowlege about the speech and language characteristics in children aged three to four years. Described and studied didactic games, studied and analyzed the speech and language term explanation. The empirical study developed criteria for evaluating the development of children’s vocabulary created a game complex for the enrichment of vocabulary and practically explored the effectiveness of the use of dummies in the enrichment of children’s vocabulary. Work includs thirteen pictures, twenty one tables and six attenchments. Keywords: children of younger perschoolers, pedagogical activity, vocabulary, didactic games.