Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorCabule, Andra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:40Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67492
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45649
dc.description.abstractDarba autors: Andra Cabule. Darba temats: Bērnu bailes un to mazināšanas un novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumposmā pirmsskolā. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski noskaidrot, kādas ir raksturīgākās bērnu bailes vecākā pirmsskolas vecumposmā un pedagoga iespējas tās mazināt vai novērst. 1.nodaļā: Teorētiskā daļa balstās uz zinātniskās literatūras analīzi, kurā tiek apkopotas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas, tiek sniegts baiļu, to veidu un cēloņu vispārējs raksturojums. Atspoguļotas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Apkopoti pedagogu un psihologu ieteikumi, paņēmieni bērnu baiļu novēršanai, mazināšanai vecākajā pirmsskolas vecumposmā. 2. nodaļā: Sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Empīriskā daļa balstās uz bakalaura darba autores vērojumiem, vecāku anketēšanu, pedagoģisko izmēģinājumdarbību. Apkopotie pedagogu un psihologu ieteikumi, paņēmieni bērnu baiļu novēršanai, mazināšanai vecākajā pirmsskolas vecumposmā īstenoti ar praktisko izmēģinājumdarbību palīdzību. Ir salīdzināti iegūtie rezultāti pētījumā sākumā un pētījuma beigās. Galvenais secinājums, pie kura nonāca bakalaura darba autore ir, bērnam jāpalīdz apzināties savas emocijas. Savu emociju apzināšanās ļauj izprast saikni starp izjūtām un to, ko mēs darām un runājam. Apzinoties savas izjūtas, bērns var kontrolēt savu rīcību, saprast, kā viņa izjūtas ietekmē attiecības ar citiem cilvēkiem. Ja bērns saprot savas emocijas, viņš var motivēt sevi darbībai, nepadoties garastāvokļa svārstībai, prot valdīt nepacietību. Bet lai novērstu vai mazinātu bērna bailes, jāsadarbojas vecākiem un pedagogiem, jo ar rotaļu un dažādu metožu palīdzību var mazināt baiļu izpausmes. Pētījuma laikā ir apstiprinājusies hipotēze, ka pirmskolas vecuma bērnu baiļu mazināšana vai novēršana būs sekmīga, ja •tiks izstrādātas un praksē regulāri un ilgstoši izmantotas rotaļnodarbības bērnu baiļu izpausmju mazināšanai; •palīdzēs bērnam iepazīt savus baiļu objektus no cita skatu punkta. Bakalaura darba struktūra: darba apjoms – 54 lappuses, 9 attēli, 1 tabula, 6 pielikumi, izmantoti 43 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: bērnu bailes, novēršana, mazināšana, vecākā pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractThe author: Andra Cabule. The theme: Children's fears and the posibilities of their elimination at the oldest pre-school age. Bachelor thesis: theoreticaly and practicaly find out, what are the most characteristic children fears in the oldest pre-school age and teachers’ ability to reduce or eliminate them. 1st chapter: thetheoretical part; analyzes of scientific literature; collected theoretical knowledge of teachers and psychologists; describing the types and causes of fears and reflected developmental regulaties of the oldest pre-school age children. Summurized recommendations of teachres and psychologists, how to eliminate and reducet children fears in the oldest pre-school age. 2nd chapter: methodoligacal justificationof the research. The empirical part is based on the author’s observations, parents questionnaires, pedagogical testing and training, collected teachers and psychologists recommendations, and techniques, how to eliminate children fears in pre-school age.Compared results in the begining and end of the work. Main conclusion is: the teachers should helpt to children recognize their emotions and if the children understand their emotions, it helps to control their actions, they can motivate themself. Parents and teachers have to collaborate, because playing can reduce fears. During the research is comfirmed the hypothesis, that the eliminating and minimizating of children fear will be successful if: •Play activities will be developed and used in practice for long time; •Children check out their objects of fear from another view. Structure of Bachelor’s paper: amount of work 54 pages, 9 pictures, 1 table, 6 appendixes, used 43 literatute sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērnu bailes
dc.subjectnovēršana
dc.subjectmazināšana
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.titleBērnu bailes un to mazināšanas un novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumposmā pirmsskolā
dc.title.alternativeChildren`s fear and the possibilities of their elimination ot the oldest pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record