Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorDāvida, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:41Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67498
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45650
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Santa Dāvida. Darba nosaukums ir “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās spēlēs”. Ikdienā strādājot ar bērniem, ikviens skolotājs zina, cik svarīgi ir bagātināt bērnu vārdu krājumu, lai bērns pats spēj izteikt savas domas, vajadzības.. spēj iekļauties sabiedrībā. Diemžēl mūsdienās, kad bērni jau no mazotnes daudz laika pavada spēlējot datorspēles vai skatoties TV, bērnu vārdu krājums atbilstoši vecumposmam nav pietiekošs. Bakalaura darba mērķis ir analizēt un pētīt didaktisko spēļu ietekmi uz 4-5 gadu vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanu. Gatavojoties izstrādāt bakalaura darbu, tika izvirzīta hipotēze: pirmsskolas vecumā bērnu vārdu krājumu var bagātināt, ja tiek ievērotas bērnu attīstības likumsakarības, ja tiek izmantotas daudzveidīgas didaktiskās spēles, atbilstošas bērnu vecumam, interesēm un vajadzībām. Bakalaura darbam ir divas nodaļas. Pirmā daļa, kas ir pētījuma teorētiskā daļa, balstās uz dažādu autoru pedagoģiskajā literatūrā paustās informācijas, teorētiskajām atziņām, kurās aprakstītas bērnu attīstības likumsakarības, vārdu krājuma attīstības nozīme, ieteikumi, kā bagātināt bērnu vārdu krājumu, spēļu veidi, to ietekme uz vārdu krājuma bagātināšanu. Otrajā nodaļā, kas ir pētījuma praktiskā daļa, tika veikta aptauja pirmsskolas skolotājiem, lai noskaidrotu, kā skolotāji savā darbā sekmē vārdu krājuma bagātināšanu, kādus materiālus, metodes izmanto, lai paplašinātu bērnu vārdu krājumu. Tika veikta arī 4-5 gadu vecu bērnu novērošana, izmantojot dažādus attēlus par noteiktiem tematiem, kas ir aktuāli šajā vecumposmā. Pētījuma laikā bērni iepazinās ar didaktiskajām spēlēm, lai mērķtiecīgi bagātinātu vārdu krājumu par noteiktām tēmām. Novērošana notika arī pētījuma beigās, lai secinātu vai ir novērojams rezultāts- bērnu vārdu krājuma bagātināšana. Veicot pētījumu tika pierādīta hipotēze, ka pirmsskolas vecumā bērnu vārdu krājumu var bagātināt, ja tiek ievērotas bērnu attīstības likumsakarības un tiek izmantotas daudzveidīgas didaktiskās spēles, atbilstošas bērnu vecumam, interesēm un vajadzībām. Bakalaura darbs izstrādāts uz 62 lpp., tajā ir ievietoti 7 attēli, 3 tabulas, izmantotas 53 bibliogrāfiskās vienības un 8 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor of Bachelor thesis is Santa Davida. Theme of Bachelor thesis is Didactical games to enrich medium pre-school age children vocabulary. Each teacher in daily work with children knows how important is to enrich child's vocabulary so child can express his thoughts, needs, is able to fit in society. Unfortunately, nowadays children from early days spend loth of time playing computer games, watching TV, vocabulary is not appropriate for children’s age group. The aim of Bachelor thesis is to analyse and research didactical game impact on 4-5 years old child vocabulary enrichment. Before Bachelor thesis preparation process raised hypothesis: Pre-school age children vocabulary can be enriched if are taken into account children development regularities and are used various didactical games that are corresponding to age, interests and needs. Bachelor thesis have two chapters. Chapter 1 is theoretical research part based on pedagogical literature information from different authors, theoretical knowledges about children development regularities, meaning of vocabulary development, suggestions how to enrich children’s vocabulary, types of games with impact on vocabulary enrichment. Chapter 2 is thesis practical part, where are performed pre-school teacher poll, with aim to find out methods that teachers use to enrich children’s vocabulary. Was performed 4-5 years old children observation by using different pictures about important themes in this age group. During the research children got acquainted with the didactic games to purposefully enrich the vocabulary on specific subjects. In end of research was performed observation to estimate result – children vocabulary enrichment. During the research hypothesis was proofed – pre-school children`s vocabulary can be enriched by using variety of didactical games that suits to children age, interests and needs. Bachelor thesis consist of 62 pages, there are 7 pictures, 3 tables, was used 53 literature sources, 8 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectspēles
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectnovērošana
dc.subjectaptauja
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās spēlēs
dc.title.alternativeDidactical games to enrich medium pre-school age children vocabulary
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record