Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorSmilktene, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:45Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67508
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45656
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Agrīnā vecuma bērnu konfliktu risināšanas paņēmieni pirmsskolas audzināšanas procesā. Pētījums izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatotagrīnā vecuma bērnu savstarpējo konfliktu risināšanas iespējas pirmsskolas audzināšanas procesā. Darba teorētiskajā daļā sniegts agrīnā vecuma (līdz 3 gadiem) bērnu raksturojums pētījuma kontekstā, aktualizējot tās pedagoģiskas problēmas, ar kādām var saskarties pirmsskolas pedagogi. Galvenā uzmanība ir pievērsta agrīnā vecuma bērnu savstarpējo konfliktu cēloņiem un to risināšanas iespējām. Tiek atzīts, ka pedagoģiskajā procesā bērnu konfliktu mazināšanai izmantojamas socioloģiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās metodes. Pedagoģiskās metodes paredz nodrošināt nemainīgu dienas kārtību, kas mazinātu bērnu stresu un nedrošību, kā arī tādu metožu pielietojumu kā celtniecības un lomu rotaļas, kuru ietvaros bērni mācās rotaļāties, netraucējot cits citam, ievērot noteikumus, regulēt savu uzvedību. Teorētiskā pamatojuma izstrādē darba autore galvenokārt balstījās uz tādiem autoriem kā K.A.Blair (2004, 2007); M. Craycroft (2015), D. Dzintare, I. Stangaine (2005, 2007), A.Špona (2006), O. Bulgakova (Булгакова, 2015), O. Jaņicka (Яницкая, 2016) u.c. Balstoties uz šīm atziņām veikts empīrisks pētījums, kurā 14 bērni (2-3 gadi). Tiek sniegtas situāciju apraksti un skolotājas darbības, analizējot to vai citu paņēmienu piemērotību un efektivitāti. Tiek analizēta konfliktu izraisīšana grupā, bērnu reakcija uz konfliktu, spēja kontrolēt (ierobežot) savu uzvedību, ievērojot grupas noteikumus. Novērojumu dati pētījuma sākumā ļāva konstatēt, ka bērnu grupā bieži ir raksturīgi savstarpējie konflikti par rotaļlietām, neprasmes vienoties dēļ, tomēr neviens no bērniem nedemonstrē izteiktu, patstāvīgu konfliktēšanu un agresīvu uzvedību. Grupā ir divi bērni, kuriem pētījumā jāpievērš pastiprināta uzmanība, jo viņiem ir grūtības kontrolēt savu uzvedību un uz sīkākajiem iemesliem reaģē samērā agresīvi. Pēc attīstošā pētījuma samazinājās bērnu savstarpējais konfliktu skaits, kā arī agresīvas uzvedības izpausmes konfliktos. Lai arī sasniegta dinamika ir neliela, tomēr dati ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: Regulāri ikdienā izmantojot metodikas, kas ļauj attīstīt pozitīvu emocionālo fonu grupā un veicina bērnu saskarsmes prasmes, kā arī individuāli piemeklējot metodikas konfliktējošiem bērniem, ir iespējams ievērojami samazināt bērnu savstarpējo konfliktu daudzumu grupā Darba apjoms: 50 lpp., 12 attēli, 9 tabulas, izmantoti 42 literatūras avoti, pievienots 1 pielikums Atslēgas vārdi: konflikti, agresija, sociālās prasmes, 2-3 gadus veci bērni, audzināšanas process
dc.description.abstractThe aim of the research is to study both theoretically and empirically the ways of conflict solving among early age children in the process of pre-school education. The theoretical part of the research paper is devoted to the investigation of basic characteristics of early age children. Moreover, the theoretical part describes pedagogical problems typical for this age. Special attention is paid to the causes of conflicts that may appear among early age children. The theoretical part describes different ways to solve these conflicts. It can be pointed out that in order to solve these conflicts there exist sociological, psychological and pedagogical methods. Pedagogical methods include stress-reducing activities and strict daily routine. The theoretical part of the present research is based on the following theoretical sources: K.A.Blair (2004, 2007); M. Craycroft (2015), D. Dzintare, I. Stangaine (2005, 2007), A.Špona (2006), O. Bulgakova (Булгакова, 2015), O. Jaņicka (Яницкая, 2016) u.c. The empirical part of the present research paper is based on the observation of 14 3-4 year-olds. Different conflicts are described as well as the children’s reaction, their ability to control themselves. The observation of the target group allows to conclude that most conflicts are caused by the inability to agree who is going to play with certain toys. However, none of the target population show aggressive behavior. Two children out of the target population require special attention because sometimes they show aggressive behavior. Due to the research the number of conflicts has decreased. The results of the empirical part prove the hypothesis which is as follows: the use of methods that create emotionally positive atmosphere in a group, allow to decrease the number of conflicts among early age children. The present research paper consists of 50 pages, 12 pictures and 9 tables. The research is based on 42 literature sources and includes 1 appendix. Key words and phrases: conflicts, aggression, social skills, 2-3 year old children, pre-school education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectkonflikti
dc.subjectaudzināšanas process
dc.subjectagresija
dc.subjectconflicts
dc.subjectpre-school education
dc.titleAgrīnā vecuma bērnu konfliktu risināšanas paņēmieni pirmsskolas audzināšanas procesā
dc.title.alternativeThe aim of the research is to study both theoretically and empirically the ways of conflict solving among early age children in the process of pre-school education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record