Mātes un jaundzimušā bērna mijiedarbība pirmajos dzīves gados
Author
Vasiļjeva, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „Mātes un jaundzimušā bērna mijiedarbība pirmajos dzīves gados” Kvalifikācijas darba autore: Ērika Vasiļjeva Darba vadītāja: Asoc.prof. Dr. psyh .Valentīna Romenkova Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt mātes un jaundzimušā bērna mijiedarbību pirmajos dzīves gados. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 2 tabulas, 14 attēli, 4 pielikumi, izmantoti 38 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir veikt teorētiskais un praktiskais pētījums par mātes un bērna mijiedarbību pirmajos dzīves gados. Veikta pedagoģiski-psiholoģiskas literatūras analīze par pedagoģiskās mijiedarbības būtību, raksturots bērnu attīstības īpatnības pirmajos dzīves gados, aprakstīts un analizēts mātes un bērna mijiedarbības process. Praktiskā pētījuma ietvaros tika veikta mātes, kuriem ir bērni līdz divu gadu vecumā, aptauja, kā arī organizēta un veikta fokusa-grupas diskusija, kurā piedalījās pirmsskolas pedagogi, par mijiedarbības procesa sekmēšanas iespējām un tās nozīmi bērna turpmākajā socializācijā. Atslēgas vārdi: mijiedarbība, jaundzimušais, māte, sekmēšana. Praktiski darbs var tikt izmantots pirmsskolas pedagogiem, lai atvieglotu mazo bērnu socializāciju, uzsākot gaitas pirmsskolā. „The interaction of mother and a newborn baby during the first years of life” Author of the paper: Ērika Vasiļjeva Research supervisor: Asoc.prof. Dr. psyh. Valentīna Romenkova Volume of the qualification paper: 50 pages, 2 charts, 14 images, 4 annexes, 38 bibliography sources have been used for the research. Skill is to take the theoretical and practical study on the interaction of mother and a newborn baby during the first years of life. Carried out pedagogical-psychological analysis of literature on pedagogical interaction, described the nature of the development of children in the first years of life, described and analyzed the interaction between mother and child. Practical study was made of the mothers who have children up to the age of two, the survey, as well as organized and conducted focus-group discussion, attended pre-school educators, promotion of a process of interaction and its importance to the child's the further socialization. Key words: interaction, newborn baby, mother, promotion. Practical work can be used for preschool educators to facilitate small children, starting the socialization process in pre-school.