Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorGrundmane, Aiva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:47Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67528
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45661
dc.description.abstractDarba autors – Aiva Grundmane. Bakalaura darbs “5-6 gadus vecu bērnu radošuma sekmēšana vizuālajā mākslā” rakstīts ar mērķi teorētiski pamatot un izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu radošuma sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas rotaļdarbībās. Radošuma sekmēšana kā uzdevums ir gan esošajā mācību saturā, gan jaunā mācību satura “Skola 2030” piedāvājumā, taču tas ne vienmēr tiek ievērots. Pētījums veikts izmantojot teorētiskas un empīriskās pētījuma metodes – literatūras analīzi, pedagoģiskos novērojumus un vecāku aptaujas. Pētījuma pirmajā nodaļā ir analizētas pedagogu un psihologu atziņas par radošumu un vizuālo mākslu, 5-6 gadus vecu bērnu radošuma attīstības likumsakarības un sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā. Otrajā nodaļā ir aprakstīts pētījuma metodoloģiskais raksturojums un praktiskais pētījums par radošuma sekmēšanas iespējām zīmēšanā. Izvirzītā hipotēze ka, 5-6 gadus vecu bērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas rotaļdarbībās norit veiksmīgāk, ja tā noris pedagoģiskā radošā vidē, ir brīvi pieejami daudzveidīgi zīmētdarbības piederumi un tiek ievērotas bērnu intereses, ir apstiprināta. Atslēgas vārdi: vizuāla māksla, zīmētdarbība, radošums, pirmsskola. Pētījums atspoguļots uz 62 lpp., pētījumu ilustrē 11 attēli, 4 tabulas, bibliogrāfijas sarakstā iekļauti 50 literatūras un avotu nosaukumi. Pētījumam pievienoti 10 pielikumi.
dc.description.abstractThe author of the Bachelor Paper is Aiva Grundmane. The Bachelor's paper "Enhancing children’s creativity in visual arts in age group 5-6" is written with the aim to find theoretical basis and examine the possibilities of promoting the creativity of children aged 5-6 in visual arts in play classes. Promotion of creativity as a task is persistent both in the existing content of the curriculum and in the new content syllabus "School 2030", but this is not always respected. The study was carried out using theoretical and empirical research methods - literature analysis, pedagogical observations and parent surveys. The first chapter of the research analyzes the ideas on creativity and visual arts, the regularity of the development of children's creativity at the age group 5-6 in the understanding of different educators and psychologists as well as the possibilities of promoting the visual arts. The second chapter describes the methodological characteristics of the research and a practical study on the possibilities of promoting creativity in drawing. The hypothesis of the Paper, that the promotion of the creativity of children aged 5-6 in visual arts plays classes is more successful if it takes place in a pedagogically creative environment, there are freely available variety of drawing tools and children's interests are considered, is confirmed. Key words: visual art, drawing activities, creativity, pre-schooling. The study is reflected in 62 pages, the study illustrated by 11 pictures, 4 tables, and the list of references contains 50 titles of literature and other sources. The study has 10 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectIzglītība
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVizuāla māksla
dc.subjectZīmētdarbība
dc.subjectRadošums
dc.title5-6 gadus vecu bērnu radošuma sekmēšana vizuālajā mākslā
dc.title.alternativeEnhancing childern's creativity in visual arts in age group 5-6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record