Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorRomanova, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:49Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67536
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45664
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „Vecāka pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvās attieksmes veicināšana pret vienaudžiem”. Darba autore: Jekaterina Romanova Darba vadītāja: Asof.prof. Dr. Psyh. Valentīna Romenkova Kvalifikācijas darba mērķis ir noteikt paņēmienus, kas veicina bērnu pozitīvo attieksmi pret vienaudžiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par mijiedarbības procesu, raksturots bērnu 5-6 gadu vecums. Tāpat darba teorētiskajā daļā tika analizētas iespējas veicināt bērnu pozitīvās attieksmes pret vienaudžiem. Bērnu pozitīvā attieksme pret vienaudžiem vecākajā pirmsskolas vecumā veidojas no labvēlīguma, līdzpalīdzības, atsaucības, prasmēm līdzpārdzīvot priekā un bēdās, atzīt savu netaisnību un kritizēt savu rīcību. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā tika aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – vecāku anketēšana, bērnu novērošana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Darbā ir aprakstīti paņēmieni pozitīvās attieksmes veicināšanai. Iegūtie rezultāti ir apkopoti tabulās, attēlos. Praktiskajā daļā tika organizēts un realizēts rotaļnodarbību plāns, kas vērsts uz pozitīvās attieksmes veicināšanu pret vienaudžiem. Bērnu pozitīvā attieksme pret vienaudžiem tika izvērtēta pētījuma sākumā un beigās, noteikta attieksmes attīstības dinamika. Pētījuma rezultāti apstiprināja pētījuma hipotēzi, ka bērnu pozitīvās attieksmes pret vienaudžiem veicināšana ir iespējama rotaļnodarbībā. Veicināšana būs sekmīgāka, ja rotaļnodarbībā tiks izmantots kolektīvais darbs un tas būs atbilstošs bērnu vecumam un interesēm. Atslēgas vārdi: mijiedarbības process, pozitīvā attieksme, vienaudži, rotaļnodarbība, veicināšana . Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp, 7 attēli, 6 tabulas, 6 pielikumi, 37 literatūras avoti. Darbs praktiski var tiks pielietots pirmsskolas skolotāju darbā bērnu pozitīvās attieksmes pret vienaudžiem veicināšanā.
dc.description.abstract„The development of positive attitude towards peers in senior preschool age children” The author of the work: Jekaterina Romanova Supervisor: Asof.prof. Dr. Psyh. Valentīna Romenkova Skill objectives are to identify the techniques that contribute to children's positive attitudes towards peers. Qualifications of the work consists of two parts. The lesson of pedagogy and psychology analysis of the scientific knowledge of the interaction process, characterized children 5-6 years of age. Also, the theoretical part of the work was to analyze opportunities to promote children's positive attitudes towards peers. Children's positive attitudes towards the older age peers in from the severity, response, and skills to sorrow, admit its injustice and to criticize their actions. Skilled practice was described in the methodological basis of the study, given the characteristics of the group being studied and developments of the study description the older children get, the observation, as well as the analysis of the results obtained. The work describes the techniques for promoting positive attitudes. The results obtained are summarized in tables, in images. The practice session was organized and implemented the play lesson plan that focuses on positive attitudes towards peers. Children's positive attitudes towards peers were evaluated at the beginning and end of the study, specific treatment development dynamics. The results of the study confirmed the hypothesis that children's positive attitudes towards peers promotion is possible in the play lesson. The promotion will be more successful if the play lesson will be used in the collective work and they will match their age and interests. Key words: interaction, positive attitude, peers, the play lesson, promotion. Skilled work: 50 pages, 7 pics, 6 tables, 6 annexes, 37 literature sources. Work can be applied in practice in the preschool teacher working in the children's positive attitudes towards peers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmijiedarbības process
dc.subjectpozitīvā attieksme
dc.subjectvienaudži
dc.subjectrotaļnodarbība
dc.subjectveicināšana
dc.titleVecāka pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvās attieksmes veicināšana pret vienaudžiem
dc.title.alternativeThe development of positive attitude forwards peers in senior preschool age children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record