Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorZazīte, Ingrīda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:51Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67540
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45667
dc.description.abstractDarba autors: Ingrīda Zazīte Darba tēma: 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšanas iespējas Dabas vides estētikas nodarbībās. Pētījuma mērķis: Pētīt, atklāt un pamatot 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšanas iespējas Dabas vides estētikas nodarbībās. Hipotēze: 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanība attīstās sekmīgāk, ja skolotājs pedagoģiskajā darbībā izmanto Dabas vides estētikas uzdevumus. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par bērnu uzmanības attīstību un to veicinošajiem faktoriem. 2.Analizēt 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības. 3.Teorētiski pētīt un analizēt Dabas vides estētikas izglītojošos aspektus pirmsskolā. 4.Izvirzīt kritērijus bērnu uzmanības attīstības vērtēšanai, dinamikas fiksēšanai. 5.Izstrādāt Dabas vides estētikas uzdevumu kopu bērnu uzmanības veicināšanai. 6.Veikt pētījumu un apkopot rezultātus par 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšanas iespējām Dabas vides estētikas nodarbībās. Darba saturs: Bakalaura darbs izstrādāts, lai noteiktu Dabas vides estētikas uzdevumu kopas ietekmi uz 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanu. Darbs sastāv no 3 nodaļām un apakšnodaļām. Teorētiskā daļa: tiek analizētas un apkopotas autoru atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību (A. Adlers, D. Lieģiniece, G. Svence, V. Golubina u.c.), uzmanības būtību un attīstību, to veicinošajiem faktoriem (A. Kondrova, G. Holopova, A. Vorobjovs, J. A. Students u.c.), kā arī noskaidroti Dabas vides estētikas izglītojošie aspekti pirmsskolā (metodes autore D. Timofejeva). Praktiskā daļa: tiek izstrādāts un 2016., 2017., 2018. gada rudenī realizēts nodarbību cikls ar Dabas vides estētikas uzdevumiem 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanai. Veikta bērnu novērošana, pedagoģiskā procesa un bērna darbu analīze, lai noskaidrotu vai un kā Dabas vides estētikas uzdevumu kopa ietekmējusi bērnu uzmanības attīstību. Atklāti 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības veicinošie faktori Dabas vides estētikas nodarbībās. Darba apjoms: 86 lpp, 5 tabulas, 21 attēls un 15 pielikumi. 79 izmantotās literatūras avoti, no tiem 52 latviešu valodā, 24 angļu valodā, 3 krievu valodā. 17 avoti ir pēdējo 3 gadu publikācijas.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Ingrīda Zazīte The topic of the paper: Possibilities to develop 5 – 6 years old children’s attention in Natural environmental aesthetics activities The aim of research: To explore, find out and justify possibilities to improve 5 – 6 years old children’s attention in environmental aesthetics activities. The hypothesis: 5 – 6 years old children’s attention development is more successful if a teacher uses the set of environmental aesthetics activities in pedagogical action. The objectives to achieve the aim: 1. To analyse the literature on children’s attention development and its fostering factors. 2. To analyse 5 – 6 years old children’s development regularities. 3. To explore theoretically and analyse educational aspects of environmental aesthetics in preschool. 4. To name criteria for evaluating children’s attention development, fixing dynamics. 5. To work out the set of activities to develop children’s attention. 6. To do the research and summarise the results about the possibilities to develop 5 – 6 year old children’s attention in environmental aesthetics activities. The content of the paper: The bachelor paper has been worked out to determine the influence of the set of environmental aesthetics activities on 5 – 6 years old children’s attention development. The paper consists of 3 chapters and subchapters. Theoretical part: The authors’ ideas on the following topics are analyzed and summarised: 5 – 6 years old children’s development (A. Adlers, D. Lieģeniece, G. Svence, V. Golubina et al.), attention notion and its development, fostering factors (A. Kondrova, G. Holopova, A. Vorobjovs, J. A. Students et al.), as well as educational aspects of environmental aesthetics in preschool (the author of the method D. Timofejeva). Empirical part: Has been worked out and realised the classes cycle with environmental aesthetics activities for 5 – 6 years old children’s attention development in 2016, 2017, autumn 2018. The author observed children, analysed pedagogical process and children’s work to find out if and how the set of environmental aesthetics activities has influenced children’s attention development. 5 – 6 years old children’s attention fostering factors in environmental aesthetics classes have been revealed. The paper consists of: 86 pages, 5 tables, 21 figures and 15 appendices. 79 bibliography resources, 52 in Latvian, 24 in English, 3 in Russian. 17 sources are publications of the last 3 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject5 - 6 gadus veci bērni
dc.subjectUzmanība
dc.subjectDabas vides estētika
dc.subjectNovērošana
dc.subjectBērnu darbu analīze
dc.title5 - 6 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšanas iespējas Dabas vides estētikas nodarbībās
dc.title.alternativePossibilities to develop 5 - 6 years old children's attention in environmental aesthetics activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record