Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošo spēju attīstības pedagoģiskie noteikumi sižeta-lomu rotaļā
Автор
Djačuka, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošo spēju attīstības pedagoģiskie noteikumi sižeta-lomu rotaļā. Darbā ir, aplūkota vecākā, pirmsskolas vecuma bērna radošā spēju attīstības teorētiskos pamatus. Darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā tiek dots ieskats vērtību izpratnes atspoguļojums dažādu autoru skatījumā. Otrajā daļā – Sižeta - lomu rotaļa 5.-6. gadu vecuma bērnu radošo spēju attīstīšanā, radošo spēju attīstības līmeņi eksperimentālajā grupā. Darba trešajā daļā tika raksturots audzināšanas organizācija bērnu radošo spēju attīstībai, formējošā eksperimenta mērķis, radošās iztēles attīstība sižeta – lomu rotaļās, pozitīvas motivācijas veidošanās, izmantojot didaktiskās sižeta - lomu rotaļās, pasaku konstruēšana radošās darbības attīstībā. Darba trešajā daļā tiek veikts pētnieciskais darbs, aprakstīta pētījuma organizēšana, iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Darba gaitā tiek pierādīts, ka pirmsskolas vecuma bērniem veidojas radošo spēju attīstības pedagoģiskie noteikumi sižeta-lomu rotaļā, ja: •neparasti agra augstas izziņas aktivitātes un zinātkāres izpausme; •domāšanas operāciju izpildes ātrums un precizitāte, ko nosaka uzmanības noturība un operatīvā atmiņa, loģiskās domāšanas iemaņu izveide; •aktīvā vārdu krājuma bagātība, verbālo asociāciju ātrums un oriģinalitāte; •izteikta tendence uzdevumus izpildīt radoši, radošās domāšanas un iztēles attīstība; •prasme mācīties, galveno komponentu apguve. Rezultātā tika iegūti secinājumi. Darba noslēgumā piedāvāti pielikumi: terminu skaidrojumi, bērnu zīmējumi (pielikums) un literatūras saraksts. Kvalifikācijas darbs sastāv no 74 lpp., 12 pielikumiem, 42 bibliogrāfiskajiem pielikumiem un 3 atsaucēm internetā. Subject of the qualification’s paper: Pedagogical rules in a plot-based play for developing creative abilities in the eldest pre-school children. The paper discusses theoretical basis of development of creative abilities in the eldest pre-school children. The paper has 3 parts. The first part summarizes an insight on values from a perspective of different authors. The second part looks at a plot-based role play for development of creative abilities of 5-6 years old children, levels of creative abilities in the experimental group. The third part characterises the educational organisation for development of creative abilities of children, goal of the forming experiment, development of the creative imagination in plot-based plays, building of positive motivation through didactic plot-based plays, construing of fairy tales in development of creative activities. The third part includes the research work, describes organisation of the research, summarises and analyses the obtained results. It is proved in the course of the paper that the pedagogical rules in a plot-based play foster development of creative abilities in pre-school children, if there is: •unusually early cognitive activity and manifestation of curiosity; •speed and preciseness of thinking operations, determined by stability of attention and operative memory, shaping of logical thinking skills; •abundant active vocabulary, speed and originality of verbal associations; •distinct tendency to perform tasks creatively, development of creative thinking and imagination; •skills for learning, mastering of main components. The paper has led to conclusions. The conclusive section of the paper features annexes: definition of terms, children drawings (annex) and bibliography. The qualification paper has 74 pages, 12 annexes, 42 bibliography annexes and 3 references to the internet.