Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorŠukurova, Natālija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:54Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67556
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45673
dc.description.abstractDarba autore : Natālija Šukurova Darba zinātniskā vadītāja: Ieva Margeviča-Grinberga, Latvijas Universitātes docente Pētījuma mērķis – izpētīt runas veicināšanas attīstību 3-4 gadīgiem bērniem bilingvālā rotaļnodarbībā Pētījuma hipotēze – 3-4 gadīgu bērnu valodas attīstības sekmēšana bilingvālā rotaļnodarbībā būs sekmīga ja: 1.otras valodas apguvē pielietota dabiskā pieeja 2.ievēroti 3-4 gadīgu bērnu vispārīgās un runas attīstības īpatnības. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psihologijas zinātnieku teorijas par bilingvālu izglītību pirmsskolas iestādēs. 2.Raksturot 3-4 gadīgu bērnu runas attīstību bilingvālā vidē. 3.Izpētīt 3-4 gadīgu bērnu runas attīstību bilingvālā rotaļnodarbībā. 4.Izstrādāt un pārbaudīt pedagoģiskus paņēmienus 3-4 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanai bilingvālā rotaļnodarbībā. Pētījuma metodes 1.Teorētiskās- literatūras analīze, dokumentu analīze. 2.Empīriskās – novērojums, intervijas, pārrunas, testēšana. Pētījuma bāze – Rīgas 267. Pirmsskolas izglītības iestāde, 15 bērni no otras jaunākās grupas. Pētījuma struktūra – ievads, trīs daļas, nobeigums, 2 attēli, 5 tabulās, 12 pielikumi, 31 literatūras un informācijas avoti. Pētījumā pirmā daļā tiek noskaidrots termiņa „bilingvisms” skaidrojums un tā attīstības pamatnosacījumi. Apkopotas zinātnieku un pedagogu (R. Alijevs, N. Kaže, K Beikers, I. Druviete, J. Priļenska, Cummins u.c.) atziņas par bilingvālo izglītību. Otrajā pētījuma daļā, aplūkojot zinātnieku un pedagogu (Ž. Peaže, V. Golubina, A. Špona, I. Jurgena, V. Zelmanis u.c.) zinātniskus rakstus un atziņas, tiek apskatītas 3-4 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības, kā arī valodas un runas attīstības īpatnības šajā vecumā, valodas un runas attīstības stadijas. Trešajā nodaļā – tiek apskatīti otras valodas apguves nosacījumi. Balsoties uz zinātnieku un pedagogu ( Terell, G. Svence, I. Stangaine, Z. Anspoka, M. Aleksejeva u.c.) pētījumiem un ieteikumiem tiek izstradāts nodarbību plāns, atlasītas metodes, pedagoģiski paņēmieni un mācību līdzekļi 3-4 gadīgu bērnu valodas un runas attīstības sekmēšanai bilingvālā rotaļnodarbībā. Pētījumā ietvaros tiek izvērtēta bērnu visparīga attīstība un sniegts grupas raksturojums, kā arī bērnu otras valodas (latviešu valoda) attīstība pētījuma sākumā un pētījuma beigās.
dc.description.abstractTask owner: Natālija Šukurova Head of scientific work: Ieva Margeviča-Grinberga, Docent at Latvian University Objective of the research: to explore development of speech facilities for 3-4 years old children in bilingual classroom Research hypothesis: Espousing language development for 3-4 years old children in a bilingual program will be successful if: 3.Natural approach will be used for learning second language; 4.Approach is done in compliance with general development and speech development charachteristics of 3-4 years old children. Research task: 5.To analyze theories of pedagogy and psychology scientists regarding bilingual education in pre-school institutions; 6.To describe the development of speech of 3-4 years old children at bilingual environment; 7.To study the development of speech of 3-4 years old children during bilingual play sessions; 8.Develop and test pedagogical techniques for promoting speech development for 3-4 year-old children at bilingual play sessions. Research methods 3.Theoretical – literature analysis, document analysis. 4.Empirical – observation, interviews, discussionss, testing. Research base – Riga 267. First Grade Institution, 15 children from the second youngest group. Research structure – introduction, three parts, conclusion, 2 pictures, 5 tables, 12 annexes, 31 literature and information sources. The first part of research explains the term "bilingualism" and basic conditions for its development. Quotes of scientists and teachers (R. Alijev, N. Kaže, K. Baker, I. Druviete, J. Priļenska, Cummins, etc.) on bilingual education are collected. The basic model, advantages and goals of bilingual education, situation of Latvia in bilingual education in pre-school institutions are considered as well. In the second part of research, considering scientific articles and findings of scientists and teachers (Ž. Peaže, V. Golubina, A. Spona, I. Jurgena, V. Zelmanis, etc.), the consistent patterns development of children aged 3-4 were reviewed. Also reviewd were language and speech development at this age, as well as language and speech development stages. The third chapter examines the conditions for the acquisition of the second language. Based on studies and recommendations of scientists and teachers (Terell, G. Svence, I. Stangaine, Z. Anspok, M. Aleksejev, etc.) a lesson plan, selected methods, pedagogical techniques and teaching aids were developed to promote language and speech development at bilingual play sessions for children aged 3-4. Within the framework of the research, the overall development of children has been evaluated and the characteristics of the group have been presented, as well as the development / progress of the second language (Latvian) of the child at the beginning and at the end of the study.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbilingvisms
dc.subjectbilingvālā izglītība
dc.subjectdzimtā valoda
dc.subjectotra valoda
dc.subjectvalodas un runas attīstība
dc.title3-4 gadīgu bērnu valodas attīstības sekmēšana bilingvālā rotaļnodarbībā
dc.title.alternativeFacilitation of speech development for the children age 3-4 during the bilingual gaming (playing) lesson
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record