Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorBērziņa, Eva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:58Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67571
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45681
dc.description.abstractBakalaura darbā “Pozitīvas savstarpējās attiecības un nesaskaņas kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības izpausmes” sniegts pētījums par bērnu apvienošanās faktoriem draudzīgajās apakšgrupās pirmsskolas vecākā vecumposma grupā un pieaugušā iespējām šo procesu ietekmēt, izmantojot atbilstīgus pedagoģiskos paņēmienus. Pētījuma autore ir Eva Bērziņa. Pētījuma empīriskā daļa veikta 2018. gada aprīļa līdz oktobra mēnesim, vienā no Vidzemes priekšpilsētas rajoniem X pirmsskolas izglītības iestādē, Rīgā, un tajā piedalījās 21 vecākā pirmsskolas vecuma bērns. Pētnieciskā darba izklāsts skatāms 3 nodaļās uz 76 lapaspusēm, ietverot 13 tabulas, 6 attēlus, 5 pielikumus un autore izmanto šī darba izklāstam 56 dažādus literatūras un informācijas avotus. Tajā skaitā 15 avotus svešvalodā – 10 angļu valodā; 5 krievu valodā. Visbiežāk pētnieciskā darba autore balstās uz A. Šponas (2006), I. Puškareva (2001), D. Dzinteres (2007), M. Balsona (1992), Dž. Boulbija (1990), D. Ļubļinskas (1979), M. Pļavenieces (2002), I. Stangaines, I (2007). Pučures (2003) un citu autoru paustajām atziņām, kuras analizējot iezīmējas bērna socializēšanās likumsakarības. Saskaņā ar teorētiskās literatūras analīzi un izvēlētajām pētniecības metodēm , šī pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt pozitīvu savstarpējo attiecību veidošanās iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētnieciskajā darbā tiek raksturoti bērnu socializēšanās priekšnosacījumi kopumā, kurus nosaka un atspoguļo bērnu dzīves telpa un attīstība kopveselumā. Autore meklē gan bērnu pozitīvo savstarpējo attiecību cēloņus, gan nesaskaņu iemeslus. Empīriskā pētījuma daļā tiek pētīta arī pieaugušā ietekme, izmantojot pedagoģiskos paņēmienus un tiešu/ netiešu līdzdalību bērnu rotaļāšanās procesā. Rezultāti apskatīti pētījuma dinamikas analīzē un uzrāda pozitīvas izmaiņas bērnu socializācijas procesā.
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor’s paper is “Positive Mutual Relationships and Disagreements as the Model of Behaviour for Oldest Preschool Students”. The research of the Paper focuses on the factors for oldest preschool students’ joining in sub-groups and adult’s opportunities to influence this process using appropriate pedagogical tools. The author of the research paper is Eva Bērziņa. The empirical part of the research was carried out in 2018 from April till October, in one of the Riga’s preschools. 21 oldest preschool students took part in the research. The research is presented on 76 pages divided into 3 chapters. There are 13 tables, 6 pictures, 5 appendices included. The author of the research paper has used 56 different information sources, including 15 sources in foreign languages – 10 in English and 5 in Russian. The author of the Paper has based her research mainly on work of such authors as A. Špona (2006), I. Puškarevs (2001), D. Dzintere (2007), M. Balson (1992), J. Bowlby (1990), D. Ļubļinska (1979), M. Pļaveniece (2002), I. Stangaine, (2007) I. Pučure (2003) because they have studied and made conclusions on children’s socializing habits. According to the analysis of the theory and chosen research methods the aim of the research Paper is to study both - in theory and practically, opportunities for creating positive mutual relationships among oldest preschool students The research Paper gives information about the preconditions for children’s socializing which are determined by children’s living space and development in general. In the research paper the author describes both – reasons for positive mutual relationships as well as reasons for disagreements. In the empirical part of the research adult’s influence is also studied using pedagogical methods and direct/indirect participation while children play. The results are described in the analysis of the dynamics of the research and positive changes are observed in children’s socializing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērna dzīves telpa
dc.subjectattīstība kopveselumā
dc.subjectpozitīvas savstarpējās attiecības
dc.subjectpedagoģiskie paņēmieni
dc.subjecttieša/netieša līdzdalība
dc.titlePozitīvas savstarpējās attiecības un nesaskaņas kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības izpausmes
dc.title.alternativePositive Mutual Relationships and Disagreements as the Model of Behaviour for Oldest Preschool Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record