Pirmsskolas un ģimenes sadarbība -pamatnosacījums pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidei
Автор
Lapsiņa, Līvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats: Pirmsskolas un ģimenes sadarbība – pamatnosacījums pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveidei. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 5 apakšnodaļām, anotācijas latviešu valodā, anotācijas angļu valodā, secinājumiem, pielikumiem un literatūras avotiem.’ Bakalaura darbā teorētiski tiek izzināta bērna sociālās pieredzes veidošanās sensitīvie periodi, pamatnosacījumi ģimenē un pirmsskolā, kas nodrošina bērna sociālās pieredzes pilnveidošanos. Sociālā pieredze ir tā kas nosaka cilvēka saskarsmes raksturu, cilvēku rīcību, izturēšanās veidu, iekšējā sakarību ar apkārtējām lietām. Sociālās pieredzes uzdevumi: veidot bērna paštēlu, kas sekmē pozitīvu socializācijas procesu, sekmēt emocionālo kontaktu ģimenē un PII, izstrādāt vienotas prasības vecākiem un PII atbilstoši bērna vecumam un vajadzībām. Teorētiskās daļas izstrādē pamatā tika izmantotas Ā.Karpovas, D.Lieģenieces, G.Svences u.c. autoru atziņas. Praktiskais pētījums tika veikts “Tornīšu” pirmsskolā, pētījumā piedalījās 18 bērni no 3-4 gadiem, 4 pedagogi un 18 vecāki. Hipotēzi, lai pārbaudītu tika izmantotas metodes: anketēšana, pārrunas, novērošana. Praktiskais pētījums tika veikts, lai pārbaudītu hipotēzi: bērna sociālās prasmes tiks sekmētas un pilnveidosies, ja: •Ja būs veiksmīga ģimenes un pirmsskolas sadarbība, •Pastāvēs daudzveidīga sadarbība bērnam ar pieaugušo un vienaudžiem, •Pieaugušajam būs zināšanas par sociālo prasmju attīstību un pilnveidošanos. Bachelor paper theme: Preschool and family co-operation – basic condition for improving the social skills of pre-school children. Paper consists of 3 chapters and 5 subchapters, annotation in latvian, annotation in english, conclusions, attachments and a list of literature. In this bachelor paper the sensitive periods of the child's social experience, the basic conditions in the family and the preschool, which ensure the improvement of the child's social experience, are analyzed. Social experience is what determines human communication, action, behaviour, and internal connection with surrounding things. Social experience tasks: to create child self-portrait, which provides positive socialization process, to promote emotional contact in family and pre-school, develop united requirements for parents and pre-school appropriately to childs age and needs. In developing theoretical part mostly Ā.Karpova, D. Lieģenieces, G. Svences and other autors quotes where used. Practical research was held in pre-school “Tornīši”. 18 children from 3-4 years old, 4 teachers and 18 parents participated in this research. To prove hypothesis these mothods where used: questionnaire, discussions, observation. Practical research was held to prove hypothesis: childs social skills will be promoted if •There will be successful family and pre-school cooperation •There will be varied co-operation between child, adult and peers •Adults will have knowledge about social development and improvement