Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorBahure, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:00Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67577
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45685
dc.description.abstractDarba autores vārds, uzvārds: Evita Bahure Darba nosaukums: „Rotaļas kā runas sekmētājas jaunākajā pirmsskolas vecumā” Mērķis:Teorētiski analizēt un praktiski pētīt runas attīstības veicināšanu jaunākajā pirmsskolas vecumā izmantojot teatrālās rotaļas. Darba autore šādu tēmu izvēlējās, jo darbā ar bērniem novērtē, ka bērnu runātprasme ir vāji attīstīta un uzskata par aktuālu, mūsdienīgu problēmu. Šajā bakalaura darbā tiek pētīti un analizēti latviešu un cittautu psihologu un pedagogu viedokļi, pieredze un pētījumi bērna kopējās un runas attīstības skatījumā 1,5 – 3 gadus veciem bērniem. Teorētiskā pētījuma analizēšanai tiek izmantoti 39 autoru un citu avotu veidi. Darbā tiek aplūkota rotaļas nozīme un tās ietekme uz bērna valodas attīstību un attīstību kopumā, kā arī izziņas procesi, to saistība ar runu. Tiek veikts empīriskais pētījums, kurā iesaistīta 14 bērnu grupa vecumā no 2-3 gadiem un pētīta to runas attīstības atbilstoši šī vecmposma īpatnībām, izmantojot pasakas teatrālajās rotaļās. Bērni tiek novērtēti trīs mēnēšu garumā un novērojumi tiek piefiksēti 2 reizes pētījuma sākumposmā un beigu posmā pēc izvirzītajiem kritērijiem. Rezultāti tiek apkopoti 2. tabulās un 6.attēlos, un tie tiek sīkāk analizēti. Pētījuma veikšanai tiek pielietota novērojuma metode. Veiktajā pētījumā ir novērojama bērnu runas attīstība izmantojot teatrālās rotaļas, vingrinot pirkstu sīko motoriku, atdarinot rotaļas veidu izmantojot runu. Atslēgas vārdi: Vecumposma īpatnības, bērna runas attīstība, teatrālo rotaļu izmantošana.
dc.description.abstractAuthor’s name, surname : Evita Bahure The title of the work: „Speech development with plays in the youngest preschool age” The goal: Theoretically analyze and practicaly research the promotion of speech development in youngest pre – school age using theatrical play’s. The author of work chose this kind of topic, becouse in work with children evaluate that speaking skills of children are weakly developed and consider it as topical , modern problem. In this bachelor’s acts are being studied and analyzed Latvian and other countries psyhologist and pedagogue opinions, experience and studies in childs overall and speech development perspective 1.5- 3 years old children. In teoretic research to analyze there are used 39 author and other type of sources. In this work play meaning is contempated and its effect on child’s language development and overal development, as well as cognitive process and its relationship with speech. Empirical research is being made in which is included childrens group in age from 2 – 3 years and reserched speech development according to this age group peculiarity using fairy – tales in theatrical games. Children are being appreciated in three month and observation’s are fixed two times, in the beggining of researchand and in the end by nominated criteria. Results are collected in two charts and in six pictures and analyzed for more details. Observation method is being used in research. Research conducted is observed child speech development using theatrical games by exercising small finger motoric, imitating teatrical game type using speech. Key word: Pecularities of the age group, child speech development, use of theatrical games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectIzglītība
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVecumposma īpatnības
dc.subjectRunas attīstība
dc.subjectRotaļas nozīme
dc.titleRotaļas kā runas sekmētājas jaunākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeSpeech development with plays in the youngest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record