Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības veicināšana muzikālajās darbībās
Author
Tipa, Anta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore ir Anta Tipa. Bakalaura darba nosaukums: „Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības veicināšana muzikālajās darbībās”. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu emocionālās attīstības iespējas muzikālajās darbībās ( rotaļās un mūzikas klausīšanās). Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par bērnu emocionālo attīstību. 2.Noskaidrot mūzikas lomu bērnu attīstībā. 3.Izpētīt muzikālās rotaļas kā bērna emocionālās attīstības sekmētājas. 4.Izzināt muzikālas klausīšanās kā bērna emocionālās attīstības sekmētājas. 5.Veikt empīrisko pētījumu PII. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūra par pirmsskolas vecuma bērniem emocionālo attīstību. Tika analizētas emocijas un jūtas, to izpausmes pirmsskolas vecuma bērniem un pieaugušo loma emocionālā attīstībā. Pētījuma otrajā nodaļā tika pētīta literatūra par muzikālajām rotaļām un mūzikas klausīšanās kā bērna emocionālās attīstības sekmētājas. Pētījuma trešajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums. Tika izmantotas empīriskās metodes- bērnu novērošana, bērnu muzikālās darbības analīze, izmēģinājuma darbs. Pētijuma laikā atklājas kā būtiska loma bērna emocionālās attīstības sekmēšanā ir vecākiem, skolotājiem un vienaudžiem, kā arī apkārtējai videi. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz Dž.Boulbija, K. Izarda, A.Vorobjova, Ļ. Vigocka, D. Lieģenieces, D. Vigules, J. Joffes, B. Brices, A. Ļubļinskas, G. Svences, A. Līdumas, D. Dzinteres, I. Stangaines, A. Eidiņa un citu autoru atziņam. Pētījumu pabeidzot varu secināt, ka pirmsskolas vecumā bērna emocionālo attīstību vislabāk sekmē muzikālās rotaļas un mūzikas klausīšanās. Tādējādi pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies. Bakalaura darba struktūra ir šāda: anotācija latviešu valodā, anotācija angļu valodā, 3 nodaļas, literatūras saraksts, pielikumi. Darbs sastāv no 66 lappusēm, satur 6 tabulas 3 attēlus, 10 pielikumus. Darba izstrādei izmantoti 43 dažādie literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi –emocionālā attīstība, pirmsskolas vecuma bērni, muzikālās darbības (rotaļas, mūzikas klausīšanas). The author of the bachelor’s paper is Anta Tipa. The title of the bachelor’s paper: “Promoting Emotional Growth of Pre-school Children in Music Activities” The goal of the work: to study and examine in practice the facilities for the development of children’s emotional growth (during music games and while listening to music). The objectives of the work: 1.Analyse pedagogical and psychological literature on a child’s emotional development. 2.Clarify the role of music in the development of children. 3.Explore music games as the developers of a child’s emotional growth. 4.Examine how listening to music can facilitate the development of a child’s emotional growth. 5.Perform an empirical study PII. The first chapter of the work contains literature on pre-school children’s emotional development. Emotions and feelings and their manifestations in pre-school children as well as the role of adults in emotional development were analysed. In the second chapter of the study, literature on music activities and listening to music as facilitators to children's emotional development was explored. The third chapter of the research is an empirical study. Empirical methods were used - observation of children, analysis of children's music activity and testing. During the study it is discovered that parents, teachers and peers, as well as the environment play an important role in contributing to the child's emotional development. The theoretical study of the bachelor’s paper is based mainly on the findings of J. Bolbij, K. Izard, A. Vorobjov, L. Vigockis, D. Liegeniece, D. Vigule, J. Joffe, B. Brice, A. Ljubinska, G. Svence, A. Liduma, D. Dzintere, I. Stangaine, A. Eidins and other authors. After performing the study, the author can conclude that the emotional development of a child in pre-school age is best facilitated by music games and listening to music. Thus, the hypothesis of the study is confirmed. The structure of the bachelor’s paper is as follows: annotation in Latvian, annotation in English, 3 chapters, list of literature, appendixes. The work consists of 66 pages, contains 6 tables 3 images, 10 attachments. 43 different sources of literature and information are used for the development of the work. Key words – emotional development, pre-school children, music activities (games, listening to music).