Bērnu izpratnes par vides aizsardzību sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Ozoliņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba nosaukums ir „Bērnu izpratnes par vides aizsardzību sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā”, to izstrādāja Madara Ozoliņa. Par vides aizsardzību būtu jādomā visai sabiedrībai, bet, lai sekmētu mūsu nākotnes sabiedrības uzskatus par šo tēmu, ir jāsāk jau ar mazākajiem. Pētījuma problēma ir bērnu attieksmes un zināšanas par vides aizsardzību, bet mērķis ir pētīt nosacījumus izpratnes veidošanai par vides aizsardzību vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījumā tika izmantotas tādas empīriskās metodes kā vecāku anketēšana, pedagoģiskās izmēģinājumdarbības, bērnu vērojumi. Pēc veiktajām pētījuma metodēm ir iegūti pozitīvi rezultāti un secināts, ka bērnu iegūtās zināšanas, prasmes un iemaņas jāizmanto praktiski, lai sekmīgi uzlabotu gan bērnu izpratni, gan vides kvalitāti. Atslēgas vārdi – vides kvalitāte; vides aizsardzība; izpratne; brīvdabas pedagoģija; vides izglītība. Pētījuma darbā ir 64 lappuses, 5 attēli, 3 tabulas, 14 diagrammas, 30 literatūras un informācijs avoti, 1 pielikums. The title of this bachelor’s work is „Promoting environmental protection awareness among the oldest of pre-school children”, it was written by Madara Ozoliņa. The protection of the environment should be think about it by the whole community, but to promote our future community on this subject, we must start with the smallest inhabitant of the planet. The problem of this work is children’s attitudes and knowledge of environmental protection, but the aim is to resersh the conditions for raising awareness about protecting the environment in the oldest of pre-school children. In this work was used empirical methods such as parent survey, pedagogical activity, children’s observation. The reserch methods have produced positive results and it is concluded that the children’s knowledge and skills should be used in practice to improve children’s awareness and the quality of the environment. Keywords – quality of the environment, protection on the environment, awareness, outdoor teaching, environmental education. There are 64 pages in this work, 5 image, 3 chart, 14 diagram, 30 sources of literature and information, 1 supplement.