Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorKrieviņa, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:04Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67586
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45692
dc.description.abstractBakalaura darba temats: ,,Radošās darbības sekmēšanas iespējas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem” autore ir Inga Krieviņa. Bakalaura darba mērķis: izzināt un atklāt 5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Pētījuma hipotēze – 5-6 gadus vecu bērnu radošā darbība izpaužas sekmīgi, ja mājturības un tehnoloģiju mācību procesā izmanto daudzveidīgus dabas materiālus. Bakalaura darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par radošo darbību 2. Teorētiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības 3. Izzināt un analizēt mājturības un tehnoloģiju mācības metodisko literatūru bērna radošās darbības veicināšanai. 4. Veikt pētījumu un apkopot rezultātus. Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba pirmajā nodaļā analizēta literatūra par radošo darbību dažādu autoru skatījumā (R.Bebre, N.Picka, I.Freiberga, V.Hibnere, Ļ.Vigotskis u.c.) skatījumā. Iegūtas atziņas par to, kas ir radošums, radoša darbība, kā tā veidojas, izpaužas un, kas to sekmē. Otrajā nodaļā analizētas 5-6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. Šajā nodaļā tika izmantotas tādu autoru kā G.Svence, V.Hibnere, A.Ļubļinska atziņas par 5-6 gadus vecu bērnu uztvere, atmiņas, domāšanas, uzmanības, motivācijas un emocionālās attīstības īpatnībām. Trešajā nodaļā tiek atklāta dabas materiālu nozīme radošas darbības sekmēšanai mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Tādas autores kā V.Hibnere atziņās tiek atspoguļota mājturības un tehnoloģiju nodarbību saturs, lai tās būtu interesantas un saistošas bērniem, kā arī nozīme bērnu attīstībā, radošajā darbībā. Tiek atklāta dabas materiālu nozīme radošās darbības sekmēšanai, to daudzveidības, un pieejamības dēļ. Darba ceturtajā nodaļā veikts empīriskais pētījums par radošās darbības sekmēšanas iespējām mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Šajā nodaļā izstrādāti bērnu radošās darbības novērtēšanas kritēriji, rādītāji un līmeņi. Atbilstoši tiem veikts pētījums un apkopoti rezultāti. Bakalaura darbs kopumā izklāstīts 66 lappusēs, tajā iekļautas 4 tabulas un 3 attēli, 17 pielikumi un 35 bibliogrāfiskās saraksta vienības.
dc.description.abstractTitle of the bachelor’s paper: Creativity Promotion in Classes of Home Economics and Technology for 5-6 Year Olds. Author: Inga Krieviņa. The objective of the paper: to study and find creative activity promotion opportunities for 5 to 6-year-old children in home economics and technology classes. The hypothesis of the study: the use of diverse natural materials promotes 5 to 6 year old children’s creative activity in home economics and technology classes. Tasks of the paper: 1. To analyse pedagogy and psychology literature on creative activity; 2. To study the theory of the development characteristics of children of the oldest preschool age; 3. To study and analyse methodological literature on the home economics and technology subject and the promotion of children’s creative activity; 4. To conduct a study and to analyse its data. The bachelor’s paper consists of four chapters. Chapter 1 analyses literature on creative activity by different authors (R. Bebre, N. Picka, I. Freiberga, V. Hibnere, L. Vygotsky and others). The chapter also offers conclusions on what creativity and creative activity is; how it develops; and what promotes it. Chapter 2 analyses the development characteristics of children aged 5 to 6. The chapter discusses the views of authors such as G. Svence, V. Hibnere and A. Lublinska on the characteristics of 5 to 6-year-old children’s perception, memory, thought process, attention, motivation and emotional development. Chapter 3 discloses the importance of natural materials in home economics and technology classes for the purpose of the promotion of creative activity. Using V. Hibnere’s views, the chapter describes the content of the home economics and technology subject which would be interesting to children and would be of importance regarding children’s development and creative activity. The chapter also discloses the importance of natural materials, as well as their diversity and availability, regarding the aim of promoting creative activity. Chapter 4 is an empirical study on creative activity promotion opportunities in home economics and technology classes. The chapter offers criteria, indicators and levels for the evaluation of children’s creative activity. These criteria were used in the process of conducting the study and analysing the results. The bachelor’s paper consists of 66 pages, including 4 tables, 3 images, 17 appendixes and 35 bibliography units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošā darbība
dc.subjectMājturības un tehnoloģiju nodarbības
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.subjectRadošās darbības sekmēšana
dc.titleRadošās darbības sekmēšanas iespējas mājturības un tehnoloģijas nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeCreativity promotion in classes of home economics and technology for 5-6 year olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record