Rotaļa ar dziedāšanu - 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmētāja
Autor
Upmale, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu: “Rotaļa ar dziedāšanu - 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmētāja.” Darba autore: Iveta Upmale. Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Baiba Brice. Kvalifikācijas darba autores mērķis bija izzināt teorijā un praksē 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības iespējas, izmantojot rotaļas ar dziedāšanu. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā analizētas zinātniski teorētiskās atziņas par valodu un runu, runas funkcionālās īpašības un zinātniski teorētiskās atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības īpatnībām, analizētas 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas pirmsskolā rotaļu darbībā, izzināta rotaļas ar dziedāšanu loma 2-3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanā. Empīriskajā daļā veikti pedagoģiskie novērojumi un pieredzes apkopojums. Veicot pētījumu, tika secināts, ka rotaļa ar dziedāšanu sekmē ne tikai 2-3 gadus vecu bērnu runa attīstību, tiek bagātināts bērnu vārdu krājums un veicināta vingrināšanās artikulācijā, sekmēta spēja uztvert un saklausīt, imitēt un atdarināt, bet rotaļdarbībā ar dziedāšanu līdztekus runai attīstās arī bērna intelekts, notiek emocionālā un saskarsmes attīstība. Kvalifikācijas darbā izmantotās metodes: teorētiskā (zinātniski teorētiskās literatūras analīze) un empīriskā (pedagoģisko novērojumu un pieredzes apkopojums, anketēšana, pārrunas). Kvalifikācijas darbs sastāv no 4 nodaļām, apakšnodaļām un secinājumiem. Kvalifikācijas darba lapaspušu skaits - 52 lpp., darbā iekļauti 5 attēli, 5 tabulas, literatūras un avotu sarakstā ir 48 nosaukumi, darbam pievienoti 10 pielikumi. Atslēgas vārdi: valoda, runa, 2-3 gadus veci bērni, rotaļa ar dziedāšana, runas attīstības sekmēšana, pirmsskolas izglītības iestāde. The topic of the qualification paper is „Singing games – promoter of language development of 2-3 years old children”. Author of the paper: Iveta Upmale. Scientific supervisor: Mg. paed. Baiba Brice. Author’s goal was both in theory and practice to research possibilities of developing language of 2-3 years old children through singing games. The theoretical part of the qualification paper analyzes scientific theoretical findings about language and speech, functional characteristics of speech and scientific theoretical findings about the peculiarities of speech development of 2-3 years old children; possibilities to promote language development of 2-3 years old children via games and activities at preschool were analyzed, also the role of the singing games in promotion of 2-3 years old children language development was researched. Empirical part includes pedagogical observations and summary of the experience. During the research it was concluded that games with singing not only promote the language development of 2-3 years old children, their vocabulary is enriched and exercising in articulation is promoted; the ability to listen and perceive, imitate and reproduce is facilitated, but also during singing games child’s intellect, emotions and interaction is developed together with the language. Methods used in the qualification paper: theoretical (analysis of the scientific theoretical literature) and empirical (summary of pedagogical observations and experience, questionnaires, interviews). The paper consists of 4 chapters, subchapters and conclusions. The number of pages of the qualification paper – 52p, there are 5 pictures, 5 charts, 48 titles in the list of literature and sources and 10 appendices included. Keywords: language, speech, 2-3 years old children, singing games, promotion of language development, preschool establishment.