5-6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās didaktiskajās spēlēs
Author
Fjodorova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats - 5 – 6 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās didaktiskajās spēlēs. Darba autore: Svetlana Fjodorova Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstības iespējas didaktiskajās spēlēs. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par rotaļu izmantošanu matemātisko priekšstatu sekmēšanā un intelektuālās attīstības veicināšanā, ņemot vērā 5 – 6 gadīgo bērnu attīstības īpatnības. Otrajā darba nodaļā tiks aprakstītas praktiskā pētījuma mērķis, didaktisko spēļu izmantošanu iespējas elementāro matemātisko priekšstatu attīstīšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka didaktiskās spēles veicina bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos, ja spēles tiek piemērotas atbilstoši bērnu vajadzībām un interesēm. Atslēgvārdi: vecākais pirmsskolas vecums, pirmsskola, didaktiskās spēles, bērnu attīstība 5 – 6 gadu vecumā, matemātiskie priekšstati, matemātika. Bakalaura darba apjoms ir lpp. 58 tsk. – bakalaura darbā ir iekļauti 7 attēli un pētnieciskās daļas rezultātu apkopojumi 3 tabulās. Bachelor’s work theme: Development of mathematical notions of didactic games of children aged 5-6 years. Bachelor’s work author: Svetlana Fjodorova Aim: To study in theory and in practice the possibilities of developing mathematical notions of children of the oldest preschool age in the didactic games. In the first chapter of the work, pedagogical and psychological literature is analyzed the use of playgrounds in the promotion of mathematical notions and the promotion of intellectual development, taking into account the 5-6 year-old children's developmental characteristics. The second chapter will describe the purpose of the practical study, the use of the didactic games in the development of elementary mathematical concepts for children aged 5 to 6 years. The empirical part confirms the hypothesis that didactic games promote the formation of mathematical notions of children when the games are adapted to the needs and interests of children Keywords: preschoolers, preschool, didactic games, psychological development of children at the age of 5 - 6, primary school education, games, playmates in mathematics, mathematics. Bachelor’s work is p.58, including 7 pictures and 3 tables with result of practical study.