Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas sekmēšana rotaļās un spēlēs
Author
Ribozola, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas sekmēšana rotaļās un spēlēs. Darba autors: Agnese Ribozola Pētījuma mērķis – teorētiski izzināt un praktiski pamatot dialogrunas sekmēšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par valodas un runas attīstību pedagoģiskajā procesā; 2.izzināt dialogrunas attīstības ietekmējošos faktorus; 3.praktiski izzināt rotaļas un spēles izmantošanas iespējas bērnu dialogrunas sekmēšanai; 4.analizēt iegūtos datus un izstrādāt secinājumus. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā aplūkotas valodas, runas un galvenokārt dialogrunas sekmēšanas iespējas spēlēs un rotaļās, jo tās ir vidējā pirmsskolas vecuma bērnu galvenais darbības veids. Tiek analizēta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība pētāmās problēmas skatījumā un izvērtētas iespējas, kā dialogrunu sekmēt pirmsskolas izglītības iestādē. Praktiskajā daļā aprakstīts pētījums par dialogrunas sekmēšanas iespējām rotaļās un spēlēs pirmsskolas izglītības iestādē. Bērni tiek vēroti, ar tiem tiek strādāts frontāli un individuāli. Izklāstīts bērnu raksturojums pētījuma sākumā un beigās, veiktas izmēģinājuma darbības, lai pārbaudītu teorētiskās atziņas par dialogrunas attīstības veicināšanu rotaļās un spēlēs. Atslēgvārdi: valoda, runa, dialogruna, pirmsskola, rotaļa, bērnstrukturētā rotaļa, pieaugušo strukturētā rotaļa. Darbs sastāv no 61 lapaspuses, darbā ir 4 tabulas, 14 attēli, izmantoti 41 literatūras avots un 2 pielikumi. The topic of the bachelor is middle pre-school age children dialogue speech promotion throgh games and plays. Author of the research: Agnese Ribozola The aim of the study: in theory inguire about and practically substantiate dialogue speech promotion prossibilities through games and plays. Research tasks: 1.to analyze pedagogical and psihological literature about language and speech development in pedagogical process; 2.inguire about dialogue speech influencing factors; 3.practically inguire about usage opportunities of games and plays; 4.to analyze data and draft conclusions. Research consists of two parts – teoretical and practical. Theoretical part shows language, speech and mostly dialogue speech promotion opportunities throgh games and plays because these are midle pre-school age children main activity from. There fore analysis has been conducted for developement of middle pre-school age children and fostering opportunities how to promote dialogue speech in the pre-school. Practical part describes research about dialogue speech promotion opportunities through games and plays in the pre-school. Children have been observed, with them author worked frontal and individual. Characteristics provided of the studied group of children at the begging and end of the study, carried out in pilot activities to test theoretical know ledge of dialogue speech development throgh games and plays. Keywords: language, speech, dialogue speech, pre-school, play, child-structured play, adult-structured play. The amount of work: 61 pages, 4 tables, 14 figmes, used 41 bibliographic sources and thesis includes 2 annexes.