Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana pirmsskolā
Автор
Eigita-Kupča, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana pirmsskolā Darba autore: Vineta Eigita-Kupča Zinātniskā vadītāja: Pasniedzēja, Mg.pead. Ilze Vilka Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību, bagātinot vārdu krājumu attēlu sērijas izmantošanas procesā Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Hipotēze: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājums bagātināsies stāstītprasmes laikā, izmantojot attēlu sērijas Uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par bērna runas un valodas attīstību 2.Raksturot pirksskolas vecākā vecuma bērnu runas attīstības likumsakarības 3.Noskaidrot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanas iespējas attēlu sēriju izmantošanas procesā 4.Veikt pētījumu un apkopot rezultātus Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā – pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras un avotu izpēte un analīze 2.Empīriskās: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pētījuma datu apstrāde un analīze. Darba teorētiskajā daļā raksturota runas un valodas būtība un attīstība, kā arī pirmsskolas bērnu vispusīga attīstība. Metodiskajā daļā pētīta zinātniskā literatūra pedagoģijā un psiholoģijā, aprakstot bērna un viņa runas un valodas attīstības likumsakarības. Prakstiskajā daļā pēc izstrādātajiem kritērijiem analizēti bērna novēŗošanas rezultāti vārdu krājuma paplašināšanas procesā, izmantojot attēlu sērijas. Darbam izvirzītā hipotēzē apstiprinājās. Darba nozīmīgums: izmantojams ikdienas pedagoģiskajā darbā pirmsskolā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai Bakalaura darba apjoms: 60 lappuses, 10 attēli, 3tabulas, 16 pielikumi, 84 literatūras avoti. Bachelor Thesis: Vocabulary Expension for older Children in Preschool Author of work: Vineta Eigita-Kupča Scientific adviser: Lecturer, Mg.pead. Ilze Vilka Aim of the research: Theoretically study and explore the development of the senior preschool children's speech by promoting storytelling in the process of using the series of images. Bachelor's work consists of two parts — theoretical part and empirical part. Hypothesis: Senior preschool children's vocabulary will be enriched using a series of images during storytelling. Tasks: 1.To analyze theoretical knowledge of pedagogues and psychologists about the child's speech and language development 2.To characterize the regularities of the senior preschooler's speech development at the primary school 3.To find out the possibilities to enhance the storytelling skills to the senior preschoolers through the use of a series of images. 4.To carry out research and summarize the results Research methodology: 1.Theoretical: research and analysis of the pedagogical and psychological literature and sources 2.Empirical: pedagogical observation, pedagogical trial, processing and analysis of the research data. The theoretical part of the work describes the essence and development of speech and language as well as the comprehensive development of the preschool children. The methodological part studies scientific literature in pedagogy and psychology, describing the development regularities of the child and his speech and language. In the practical part, according to the developed criteria, the results of the child's observation in the vocabulary extension process are analyzed using a series of images. The work hypothesis was confirmed. Importance of work: to be used in day-to-day pedagogical work in primary school for the expansion of the vocabulary of the senior preschool children to use of the word-stock image series The bachelor paper consists of 60 pages, 10 illustration,3 annexes,16annexes,84 literature sources