Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna gribas attīstības sekmēšanā
Автор
Tobiass, Anta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Griba tā ir cilvēka apzināta darbība, lai sasniegtu mērķi, pārvarot grūtības. Griba cilvēkam nav iedzimta, bet ieaudzināta. Gribu vajadzētu izkopt pēc iespējas agrāk. Cilvēka jūtas un griba ir vienotas un nedalāmas. Griba vienmēr ir saistīta ar piepūli, lēmumu piņemšanu. Gribas struktūra sastāv no - mērķa apzinašanās, motīvu cīņa, lēmuma pieņemšana, lēmuma plānošana un tā realizēšana. Cilvēka gribas darbību stimuls ir vajadzības. Vēlmes ir gribas darbības pirmssākums. Cilvēka dzīves cikla sadalīšana periodos ļauj labāk izprast cilvēka attīstības likumsakarības un vecuma posmu specifiku. Bērna sociālā attīstība notiek divās paralēles: notikumu izzināšana attiecībās ar citiem cilvēkiem un patstāvīgā mijiedarbībā ar lietām. Svarīgs personības attīstībā ir bērnības posms. Pirmsskolas vecuma bērns ir atdarinātājs. Audzināšana ir daudzveidīga ietekme, ko saņem jau no agras bērnības. No audzināšanas izriet gan labais, gan ļaunais. Pirmsskolas vecuma bērniem griba ir neapzināta. Lai tiktu sekmēta bērna gribas attīstība, svarīga loma ir ģimenei un pirmsskolai kurā ikdienas atrodas bērns. Pirmsskolas vecums ir vissvarīgākais bērna attīstības posms, jo tiek likti pamati bērna turpmākajai attīstībai. Bērna audzināšana sākas jau ģimenē. Ģimene liek pamatus bērna personības attīstībai. Bērna pirmā ievadītāja pasaules un sevis izpratnē ir ģimene. Bērnudārzam būtu jāpalīdz ģimenei bērnu audzināšanā. Reizē ar bērna audzināšanu ir jācenšas izglītot arī vecākus. Ģimenē gūtais papildina skolā iegūto pieredzi, savukart skola nespēj aizstāt ģimeni. Audzinātāja uzdevums ir bērnam veicināt stipru gribu. Gribas attīstību veicina paša skolotāja stingrs raksturs un paraugs. Pirmsskolas pedagogu un ģimenes veiksmīgas sadarbības būtisks nosacījums ir motivācija. Lai paaugstinātu vecāku pedagoģisko kultūru, svarīgi izzināt ģimeni, tās pedagoģiskās iespējas, nodibināt sadarbību ar ģimenes locekļiem, lai kopīgi risinātu bērna audzināšanas uzdevumus . Balstoties uz pedagoģiskās un psiholoģiskās teorijas bāzes analīzi, izstrādāju praktisko pētījumu (empirisko) daļu. Lai izpētītu bērnu emocionālās labsajūtas līmeni, tika izvirzīti vairāki emocionālās labsajūtas vērtēšanas kritēriji: 1)Zina ko vēlas sasniegt, izvirza mērķi. 2)Pabeidz iesākto darbu. 3)Neatlaidīgs. 4)Emocionalais stāvoklis darbības laikā. 5)Attieksme pret paveikto. Will is a deliberate action by humans to achive the gool of coping with difficulties. The will for a person is not hereditary but instructed. I want to improve as soon as possible. People feel and want to be unifed and indivisible. The need always involves effort, decision making. The structure of the will consists of awareness of the target, motive struge, decision making, planning of the decision and its implementation. The needs of human being are vital. Desires are the beginnings of willpower. The division of the human life cycle into periods makes it possible to better understand the specifics of the age stages of human developmental regularities. The child’s social development takes place in two parallels: the study of the rules in relation to other people and the independent interactions with things. An important part in the development of a person is the childhool stage. Pre – school child is an immitter. Education has a multifaceted influence that a person has received from an early age. From upbringing both good and evil are derived. The pre – school children’s will is unpredictable. An important role for the family and the preschool, where the child is every day, is essential for the development of the child. Pre – scool age is the most important stage in the child’s development, as the foundation for the child’s future development is laid. Child upbringing begins in the family. The family puts the foundation for the development of the child’s personality. The child’s first introduction to the world and to himself is the family. The kindergarten should help the family in raising children. Along with raising a child, parents should also be educated. Gimna is complemented by the experience gained in school while the school can not replace the family. The task of the educator is to promote the strong will of the child. The development of will is driven by the strong character and axample of the teacher himself. A prerequisite for successful co – operation between pre – school teachers and the family is motivation. In order to increase the pedagogical culture of parents, it is important to find out about the family, its pedagogical possibilities, to establish cooperation with family members in order to jointly address children’s upbringing tasks. Based on the analysis of the pedagogical and psychological theories, I developed a practical (empirical) part of the scan. To assess and evaluate the emotional well – being of children, several criteria for assessing emotional well – being were raised: 1) Know what we want to achieve our gool. 2) Complete the work begun. 3) Persevering. 4) emotional stage during operation. 5) Attitude towards accomplished.