3-4 gadu vecu bērnu dialoģiskās runas sekmēšana didaktiskajās spēlē
Автор
Druvaskalne, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Justīne Druvaskalne Darba vadītājs: Mg. paed. Aija Kalve Darba tēma: 3-4 gadu vecu bērnu diloģiskās runas sekmēšana didaktiskajās spēlēs. Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba apjoms: 43 lpp. Mērķis: Pētīt 3-4 gadu vecu bērna dialoģiskās runas sekmēšanas iespējas didaktiskajās spēlēs. Darba saturs: Pirmjā daļā tiek apkopota informācija par dialoģisko runu, vecumposmu raksturojus, kā arī tiek pētīta literatūra par didaktiskajām spēlēm un kā didaktiskās spēles sekmē bērnu runu. Otrajā daļā tika izvirzīti kritēriji dialoģiskās runas sekmēšanai, kā arī bērni tika novēroti pēc šiem kritērijiem. Tika izstrādāts pedagoģiskais izmēģinājums, lai sekmētu dialoģisko runu, kā arī tika intervēti pirmsskolas pedagogi par didaktiskās spēles izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Pētījuma metodes: 1.Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; 2.Pedagoģiskā novērošana; 3.Didaktisko spēļu izmantošana pedagoģiskajā procesā; 4.Rezultātu analīze un apkopošana. Darba apjoms: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, 43lpp, 7 attēli, 3 tabulas un 7 pielikumi. Darba izmantojamība: Kvalifikācijas darbu var izmantot pirmsskolas izglītības pedagogi un bērnu vecāki. Atslēgas vārdi: valoda un runa, dialoģiskā runa, didaktiskās spēles, spēles noteikumi, vecumposma īpatnības. The author: Justīne Druvaskalne Supervisor: Mg.paed. Aija Kalve Work theme: Promotion of dialogue speech for 3-4 year old children in didactic games Type at work: Qualification work Studies: Pre-school teacher Workload: 43 lpp. The purpose of the work: Study the possibilities of promoting a 3-4 year old child‘s dialogue speech in didactic games Work content: The first part provides information on dialogue speech, age characteristics, as well as literature on didactic games and how children's speeches are used as didactic games. The second part put forward the criteria for promoting dialogue, and the children were monitored according to these criteria. A pedagogical experiment was developed to facilitate the dialogue, as well as pre-school educators were interviewed about the use of the didactic game in the pedagogical process. Research methodology: 1.Analysis of pedagogical and psychological literarure; 2.Pedagogical observation; 3.The use of didactic games in the pedagogical process; 4.Analysis and aggregation of results. Workload: The qualification paper consists of two parts, 43 pages, 7 pictures, 3 tables and 7 annexes. Workabilitiy of work: Teachers of pre-school education and parents of children can use the qualification work. Keywords: language and speech, dialogue speech, didactic games, rules of the game, peculiarities of the age group