Saskarsmes veicināšanas iespējas sižeta lomu rotaļās vidējā pirmsskolas vecumā
Author
Skrastiņa, Signija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Autors: Signija Skrastiņa Darba zinātniskais vadītājs: Prof. Dr. pysch. Tija Zīriņa Tēma. Saskarsmes veicināšanas iespējas sižeta lomu rotaļās vidējā pirmsskolas vecumā. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt saskarsmes veicināšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā. Atslēgvārdi: saskarsmes prasmes, sižeta lomu rotaļas, pirmsskolas vecuma bērni 4-5 gadi. Pētījuma pirmajā daļā, daba autore iepazīstās ar pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku teorijām par bērna saskarsmi. Praktiskajā daļā pētījums aizsākās, balstoties uz ikdienas vērojumiem, pēc izvirzītajiem kritērijiem, izzinot bērna saskarsmes prasmes. Novēroti bērni pirms pētījuma un pēc pētījuma un iegūtie rezultāti atzīmēti tabulās. Ikdienas situācijās bija iespējams, novērot daudz situāciju bērnu rotaļu laikā, kurās parādījās bērnu saskarsmes prasmes. Pētījums turpinās, piedāvājot bērniem aktuālākās sižeta lomu rotaļas, kurās bērns ir aktīvs tās dalībnieks, izspēlē visu to būtiskāko, svarīgāko, pieredzēto un dzirdēto. Pētījuma metodes: •teorētiskās literatūras analīze; •empīriskās metodes – pedagoģiskais novērojums, pārrunas, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, vecāku anketēšana. Pētīijuma bāze: PII X, pētījumā piedalījās 40 bērni. Darba apjoms: 83 lappuses, 2 tabulas, 22 attēli, 13 pielikumi, izmantoti 33 literatūras avoti. Author: Signija Skrastiņa Scientific supervisor: Prof. Dr. pysch Tija Zīriņa Subject: Improving communication opportunities using role play in middle preschool age. The purpose of the research: to study theoretical research and practical examination of the possibilities of promoting communication in the middle preschool age. Keywords: communication skills, role play roles, preschool children 4-5 years old. In the first part of the study, the author of the nature will get acquainted with the theories of pedagogy, psychology scientists about the child's contact. In the practical part, the study started based on daily observations, according to the criteria set, in learning the child's communication skills. Children were observed before and after the study, and the results were noted in the tables. In everyday situations it was possible to observe a lot of situations during children's play sessions, in which children's communication skills appeared. The study continues by offering children the most important role play roles in which the child is an active participant playing all the most important, important, experienced and heard. Research methodology: • analysis of theoretical literature; • empirical methods - pedagogical observation, discussion, pedagogical trial, parental questionnaires. Study base: PII X, 40 children participated in the study. Scope of work: 83 pages, 2 tables, 22 figures, 13 annexes, 33 sources of literature have been used.