Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorVimba, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:18Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67658
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45722
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturības sekmēšana didaktiskajās spēlēs”. Darba autore: Santa Vimba Darba mērķis ir izzināt didaktisko spēļu ietekmi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturības veicināšanā. Pētījuma izstrādes gaita un tās rezultāti ir izklāstīti 2 nodaļās. Autore darba pirmajā nodaļā analizē gan pedagoģisko, gan psiholoģisko literatūru, kurā tiek apskatīta teorētiskā informācija par uzmanības procesu un pārējiem kognitīvajiem procesiem, kas saistīti ar uzmanības noturīguma sekmēšanu vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pirmajā nodaļā tiek aprakstīts jēdziens - uzmanība, tās veidi, dalījums, ietekmējošie faktori, kā arī tās nozīme bērna attīstībā. Šajā nodaļā tiek apkopota informācija par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu raksturojumu, par didaktisko spēļu būtība pedagoģiskajā procesā, kā arī tiek analizēta informācija par uzmanības attīstības iespējām rotaļās un spēlēs. Praktiskajā daļā jeb otrajā nodaļā tiek raksturotas pētnieciskās metodes un sniegts pētāmās grupas raksturojums. Pētījuma rezultāti liecina, ka pētījumā iesaistīto bērnu spēja veltīt ilgstošu uzmanību koncentrējoties uz noteiktām didaktiskajām spēlēm, kuras savā būtībā iekļauj mācību priekšmetu noteiktu saturu ir paaugstinājusies. Kā arī bērni izrāda lielāku interesi izspēlēt daţādas didaktiskās spēles kopā aicinot gan citus grupas biedrus, gan pedagogus. Pētījuma beigās bērni patstāvīgi jau varēja izspēlēt grupā esošās didaktiskās spēles. Pētījuma rezultāti apliecina, ka bērnu spējas ilgstoši koncentrēt uzmanību uz noteiktām aktivitātēm un darbībām ir uzlabojusies, tāpēc var apgalvot, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Galvenie atslēgas vārdi: uzmanība, didaktiskās spēles, vecumposmu īpatnības, kognitīvie procesi. Darbs sastāv no 64 lpp., tajā ir 18 attēli, 2 tabulas, 1 pielikumi, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits 40.
dc.description.abstractThis bachelor thesis is dedicated to studying the advancement of attention span in the eldest preschool children. Author of work: Santa Vimba The aim of this research was to examine the effect of didactic games on increasing the attention span in the eldest preschool children. The process of creating the research and its results are presented in two chapters. In the first chapter, the author analyzes literature on pedagogy and psychology, which includes theoretical information on attention and other cognitive processes, which are related to the facilitation of the attention span in the eldest preschool children. The concept attention, its types, division, factors affecting it and their significance in the children development has been described. This chapter also includes information on the characteristics of the eldest preschool children, the role of didactic games within the pedagogical process and information on the possibilities of developing attention through children plays and games. In the empirical part, which is the second chapter, the research methods applied in this study are described and the characterization of the target research group is provided. The results of this study show that the children included in the research, while focusing on the didactic games, which include the required curriculum, could pay attention to them for an elongated time period and their attention span increased. Moreover, the children displayed more interest in playing different games if other children or the teaching staff were invited to play together with them. By the end of the study, children were able to play and finish the didactic games without the involvement of teachers. The obtained results confirm that the children’s ability to remain focused on certain games and activities has improved; therefore it can be stated that the hypothesis was proved. Key words: attention, didactic games, peculiarities of age, cognitive processes. The paper consists of 64 pages and includes 18 figures, 2 tables, 1 appendix, and a list of 40 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectdidaktiskās spēles
dc.subjectvecumposmu īpatnības
dc.subjectkognitīvie procesi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturības sekmēšana didaktiskajās spēlēs
dc.title.alternativeDedicated to studying the advancement of attention span in the eldest preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record