Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība pasaku iepazīšanas procesā
Author
Ponomarenko, Ramona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība pasaku iepazīšanas procesā “ . Darba autore: Ramona Ponomarenko, darba vadītāja : Dr.paed.Maruta Sīle Darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības iespējas pasaku iepazīšanas procesā. Darbā iekļautas divas daļas: teorētiskā daļa un praktiskā daļa. Bakalaura darba teorētisko bāzi veido pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku pētījumi par iztēli - kā psihisku, visiem cilvēkiem piemītošu norisi, tās raksturojumu vecākā pirmsskolas vecuma bērniem un iztēles attīstības iespējām pasaku iepazīšanas procesā. Darba praktiskajā daļā tika veikts empīrisks pētījums. Empīriskā daļā iekļauts pētījuma plāns, sniegts empīriskā pētījuma metožu izvēles pamatojums un apraksts, atklāts pētījumā iekļauto bērnu izvēles pamatojums un raksturojums, veikts pētījuma norises apraksts, sniegta pētījumā iegūto rezultātu kvalitatīvā un kvantitatīvā analīze. Darbā apkopoti galvenie, pētījumā gūtie autores atklājumi un secinājumi, sniegti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšanai. Pētījuma sākumā pieteiktās empīriskās pētījuma metodes tika atzītas par lietderīgām pētījuma norisei. Tās sekmēja bērnu iztēles attīstību, kuru var konstatēt pēc veiktā pētījuma rezultātiem. Empīriskā pētījuma gaitā izvirzītā hipotēze tika pārbaudīta un apstiprinājās - vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība pasaku iepazīšanas procesā ir sekmīga, ja: pasakas tiek izvēlētas balstoties uz bērnu attīstības pakāpi , interesēm un konkrēto situāciju; bērns iemācās pasaku radoši attēlot; tiek radīta emocionāli bagāta, pozitīva un droša vide. Darba apjoms: 58 lpp., 10 attēli, 1 tabula, 11 pielikumi Bibliogrāfiskā saraksta vienības: 44 avoti, no kuriem 17 svešvalodas avoti Atslēgas vārdi: pirmsskola, vecākais pirmsskolas vecums, iztēles attīstība, pasakas. The theme of the bachelor` s paper is: “The development of the imagination of the elder preschoolers in the process of getting acquainted with fairy tale”. Ramona Ponomarenko is the author of bachelor`s paper, supervised by Dr. paed. Maruta Sīle. The aim of the paper – to research options of developing imagination of the elder preschoolers in the process of getting acquinted with fairy tale. The work consists of two parts: theoretical part and practical part. The theoretical basis of the Bachelor's paper is the study of imagination as a psychic process, its characteristics for elder preschoolers and possibilities for the developing imagination in the process of getting acquainted with fairy tales. An empirical study was carried out in the practical part of the work. The empirical part includes a research plan, provides justification and description for the choice of empirical research methods , provides a performed description of the study process, qualitative and quantitative analysis of the results obtained in the study. The paper summarizes the author's findings and conclusions, provides recommendations for pre-school educators to promote the development of the imagination of older children of pre-school age. The empirical research methods proposed at the beginning of the study was recognized as useful for the study's development and it facilitates the development of children, that is reflected by the results of the research. The hypothesis raised during the empirical study was tested and confirmed - the development of the imagination of the oelder preschoolers will be more successful in the process of getting acquainted with fairy tale if: tales will be chosen based on the level of children's development, interests and the specific situation; the child will learn to portray a fairy tale; an emotionally rich, positive and safe environment will be provided The work consists of: 58 p., 10 figures, 1 table , 11 appendixes Bibliographic list units: 44 sources included 17 sources in foreign languages Keywords: preschool, eldery preschool age, development of imagination, fairy tales.