Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorLapiņa, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:23Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67664
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45726
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes veicināšana kustību rotaļās”. Mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pamatot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmju prasmju veicināšanas iespējas kustību rotaļās. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar saskarsmes raksturojumu dažādu autoru darbos, tās būtību bērna attīstībā. Īpaši pievērsta uzmanība vidējam pirmskolas vecumam - bērnu vispārējai attīstībai, pētot un analizējot personības, sociālās, psihiskās attīstības posmus. Pirmsskolas izglītības programmas realizēšanas galvenais līdzeklis ir rotaļa – gan kā bērnu patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība, tāpēc otrajā nodaļā tiek pētīta rotaļa – tās raksturojums un ietekme bērna attīstībā. Tiek aprakstīts rotaļas jēdziens un funkcijas psihologu un pedagogu skatījumā, kā tās sekmē bērnu attīstību, sociālo un sadarbības prasmju veidošanos. Trešajā nodaļā tika veikta praktiskā izpēte, kā ar rotaļu palīdzību var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju attīstību. Papildus pētīts par kustību rotaļu nozīme saskarsmes prasmju sekmēšanā. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu sadarbības prasmes tiks sekmētas, ja bērniem būs iespēja iesaistīties dažādās rotaļās, un ja pedagogs ar izpratni un noteiktu mērķi izvēlēsies, organizēs rotaļnodarbības, veicinās bērnu sadarbību, novērsīs iespējamos konfliktus. Pētot saskarsmes prasmes vidējā pirmsskolas vecumā kustību rotaļnodarbību laikā, kā arī iepazīstoties ar visu, kas saistīts ar rotaļām šajā vecumā, varu pamatoti sacīt, ka tas ievērojami paplašinājis manus priekšstatus, pedagoģiskās un psiholoģiskās zināšanas, sapratni un pieredzi. Bakalaura darbs sastāv no 74 lappuses, tsk. – 11 tabulas, 13 attēli, 18 pielikumi. Izmantoti 76 informācijas avoti, no tiem 5 angļu valodā un 13 krievu valodā.
dc.description.abstractThe subject of the bachelor's paper: "Promoting the communication skills of middle-aged children in movement games". Aim: To theoretically investigate and substantiate the possibilities of promoting the communication skills of middle-aged preschoolers in movement games. The first chapter of the work introduces the description of the interaction in the works of various authors, its essence in the development of the child. Particular attention is paid to the average pre-school age - the general development of children, studying and analyzing the stages of personality, social and psychic development. The main tool for realizing pre-school educational program is the play - both as an independent activity of children and as an organized activity of adults, therefore the second chapter deals with the play - its characterization and influence on the child's development. The concept and function of the game are described in the view of psychologists and educators as they promote the development of children, the development of social and cooperative skills. In the third chapter, a practical study was made of play development of communication skills for middle-aged pre-school children. In addition, has been studied the role of motion games in promoting communication skills. In the practical part, the hypothesis has been confirmed, in the light of the preconditions, that children's co-operation skills will be promoted if children have the opportunity to engage in various activities, and if the educator selects an understanding and purpose, organizes play sessions, encourages children's co-operation, and prevents possible conflicts. Studying, the skills of communication in the middle-aged pre-school during motion-based play activities, as well as getting acquainted with everything related to games at this age, I can rightly say that it greatly expanded my perceptions, pedagogical and psychological knowledge, understanding and experience. Bachelor work consists of 74 pages, incl. - 11 tables, 13 figures, 18 annexes. Were used 76 sources of information, 5 of them in English and 13 in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsmes prasmes raksturojums
dc.subjectbērnu vispārējā attīstība
dc.subjectbērnu sadarbības prasmes
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes veicināšana kustību rotaļās
dc.title.alternativePromoting the communication skills of middle-aged children in movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record