Rotaļu izmantošana vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veidošanai
Author
Doniņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir „Rotaļu izmantošana vecāko pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veidošanai.” Darba mērķis ir pētīt rotaļu ietekmi uz vecāko pirmsskolas vecuma bērnu sociālu prasmju veidošanu. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: •Analizēt teorētisko literatūru par vecāko pirmsskolas vecuma bērna sociālo prasmju veidošanas likumsakarībām; •Teorētiski un praktiski pētīt rotaļu izmantošanas iespējas sociālo prasmju veidošanai. Darbs sastāv no 2 daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļa sniedz sociālo prasmju raksturojumu, analizē vecāko pirmskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmajā kontekstā, apskata rotaļu kā vienu no svarīgākajiem sociālu prasmju veidotājiem vecāko pirmskolas vecuma bērnu attīstībā. Balstoties uz pedagogu, psihologu un literāru atziņām, ir raksturota rotaļa kā līdzeklis sociālo prasmju veidošanai. Pētījums balstās uz R. Andersones, A.Šponas, D. Dzinteres, B. Brice, V. Romenkovas, Ļ. Vigotska, S. Omarovas un citu autoru atziņu analīzi. Empīriskajā daļā tiek sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās bērnu grupas raksturojums, kā arī izstrādāti kritēriji bērnu sociālo prasmju novērtēšanai. Ir aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kas atspoguļo rotaļu izmantošanas iespējas sociālo prasmju veidošanai. Iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Darbam ir struktūra: ievads, 2 nodaļas, attēli, tabulas, secinājumi, izmantota literatūra, pielikumi. Darba apjoms- 44 lpp. The subject of the research is „The Use of Games in Formation of Social Skills among Senior Pre-school Age Children”. The target of the given paperwork is to analyze the influence of games on social skills development among senior pre-school children. The following tasks have been set in order to reach the target: •To analyze theoretical literature about regularities in social skills formation among senior pre-school children. •To examine theoretically and practically the opportunity to use games in the development of social skills. The work consists of 2 parts – theoretical and empirical. Theoretical part provides description of social skills, analysis of regularities of development of senior pre-school age children within the study context, evaluation of a game as one of the most important social skills developers in targeted childrens’ education. Considering conclussions provided by teachers, psychologists and authors, a game has been described as a tool for developing social skills. The research is based on the analyses of works written by R.Andersons, A. Špons, D. Dzintere, B. Brice, V. Romenkova, L. Vigotska, S. Omarova and others. Empirical part of the work shows methodological framework of the given research, description of targeted group of children, as well as provides criteria for evaluation of childrens’ social skills. The results obtained are shown in tables and diagrams. The structure of the work: Introduction, 2 Chapters, Tables, Pictures, Conclussions, References, Appendices. The work consists of 43 pages.