Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorRutka, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:27Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67682
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45734
dc.description.abstractBakalaura darba temats - Saskarsmes prasmes attīstības iespējas rotaļnodarbībā vecākā pirmsskolas vecumposmā. Pētījuma mērķis - pētīt rotaļdarbības iespējas bērnu saskarsmes prasmes attīstībā un pilnveidē vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma uzdevumi - analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par saskarsmi, tās attīstības likumsakarībām. Pētīt un analizēt rotaļu nozīmi saskarsmes attīstībā un pilnveidē. Pētīt un analizēt bērnu saskarsmes prasmes. Empīriski pētīt rotaļu izmantošanas iespējas bērnu saskarsmes prasmju veidošanā vecākajā pirmsskolas vecumposmā. Un veikt secinājumus. Mūsdienu pasaulē saskarmes prasmes attīstība augošai paaudzei kļūst arvien aktuālāka. Pēdējos gados pedagogi un vecāki arvien vairāk atzīmē, ka daudziem pirmsskolas vecuma bērniem ir nopietnas saskarsmes problēmas, īpaši ar saviem vienaudžiem. Bērni nespēj uzturēt un veidot esošu kontaktu, izteikt savas simpātijas, tāpēc bieži veidojas konflikti un bērns noslēdzas sevī. Tāpēc aktuāli ir pētīt kā ar rotaļu palīdzību vecākajā pirmsskolas vecumposmā var sekmēt bērnu saskarsmes prasmes. Pētījuma sākumā pētāmās grupas bērnu saskarsmes prasmes bija vidējā līmenī. Tika uzsākts process pie rotaļu atlases, kas sekmētu bērnu prasmes uzkausīt otru, pamatot savu viedokli, pārliecināt, noturēt līdera pozīciju un risināt problēmsituāciju, piedāvāt 5 atsķirīgas rotaļas. Pēc pētījuma saskarsmes prasmes pētāmās problēmas skatījumā - augstā līmenī. Izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies, jo, lai sekmētu vecakā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes rotaļdarbībās, nepieciešams:  atlasīt rotaļas, kas sekmē saskarsmes prasmes attīstību un pilnveidi;  atlasīt rotaļas, kas atbilst bērnu interesēm un vajadzībām;  pozitīvas un motivējošas pedagoģiskas vides radīšana. Darbs izklāstīts 68 lappusēs, tajā iekļautas 5 tabulas un 25 attēli. Darbā izmantoti 55 literatūras avoti un pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, saskarsmes attīstība, vecākais pirmsskolas vecumposms, rotaļnodarbība.
dc.description.abstractThe subject of the bachelor's thesis „The opportunities for developing communication skills in play action in the oldest preschool age group”. Objective of the research – to study the possibilities of playability in the development and improvement of children's communication skills at the oldest preschool age. Research tasks – to analyze pedagogical psychological literature about communication, the regularities of its development. To study and analyze the role of play in the development of communication. Explore and analyze children's communication skills. Empirically investigate the possibilities of using the playgrounds to create children's communication skills at the oldest preschool age. And make the conclusions. In today's world, the development of the skills of communication for the growing generation is becoming more and more urgent. In recent years, educators and parents have increasingly noted that many pre-school children have serious problems with their peers, especially with their peers. Children are unable to maintain and build an existing contact, express their sympathy, so conflicts often occur and the child ends up in himself. Therefore, it is topical to investigate how the play of children in the oldest childhood can promote communication skills. The reseach beginning of the study, the children's intercourse skills of the reseach group were on average. A selection process was initiated to enhance the skills of the children to stratify the other, to substantiate their opinions, to persuade, to hold the leader's position and to solve the problem situation, to offer 5 different games. After reseach communication skills in the perspective at a high level. The proposed hypothesis confirms that, in order to facilitate play activities, at the oldest preschool age communication skills required:  select games that promote the development and improvement of communication skills;  select play that matches the interests and needs of the child;  creating a positive and motivational pedagogical environment. The work is presented in 68 pages, it contains 5 tables and 25 images. The paper uses 55 sources of literature and 2 appendices are added. Keywords: communication, communication skills, communication development, older preschool age, play activities
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectSaskarsmes prasmes
dc.subjectSaskarsmes attīstība
dc.subjectVecumposms
dc.subjectRotaļnodarbība
dc.titleSaskarsmes prasmes attīstības iespējas rotaļdarbībā vecākajā pirmsskolas vecumposmā
dc.title.alternativeThe opportunities for developing communication skills in play action in the oldest preschool age group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record